Aviseringar
Rensa alla

Kan inte äta mycket, men kan äta ofta


Ämnesstartare

Hej på er!

Jag har lite problem med att äta, tror jag? [censur]

Alltså, jag kan oftast bara äta upp hälften av det jag får på tallriken medan alla andra kan fylla på tre gånger, men däremot blir jag hungrig ganska snabbt efter måltiden. 1-2 timmar liksom.

Jag vet inte om det är så att jag har små ätstörningar eller om det bara är så att jag har en liten magsäck (om man kan ha det)?

Jag är också förkyld VÄLDIGT ofta och det håller i sig ganska länge, vet inte om det har med maten och göra, men någon som vet om jag har problem/vad jag har för problem? [blush]


   
Citera

sockersaltad:

jag har en liten magsäck (om man kan ha det)?

Ja, det kan man om magsäcken har krympt, men man kan också töja ut den. Ät så du nästan spyr i en vecka, så lär du märka att du sakta får plats med mer och mer.


   
SvaraCitera

har också liten magsäck tror jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Ja, det kan man om magsäcken har krympt, men man kan också töja ut den. Ät så du nästan spyr i en vecka, så lär du märka att du sakta får plats med mer och mer.

Jomen, vill inte ha en för stor magsäck. [wink]

Då måste man väl också äta mer för att bli mätt? Och då blir man ju tjockare. (Vill helst INTE vara tjock[y])


   
SvaraCitera

sockersaltad:

Då måste man väl också äta mer för att bli mätt? Och då blir man ju tjockare.

Du skulle antagligen inte känna dig hungrig igen efter bara 1-2 timmar om du åt ordentliga portioner och skulle kanske alltså inte få i dig mer mat än om du äter som du äter nu.

Om du vill ha det som du har det nu förstår ajg inte varför du frågar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Om du vill ha det som du har det nu förstår ajg inte varför du frågar.

^^ Jag frågade för att jag undrade VARFÖR jag kan inte äter lika mycket som andra.


   
SvaraCitera

sockersaltad:

^^ Jag frågade för att jag undrade VARFÖR jag kan inte äter lika mycket som andra.

Jasåjaha. För att din magsäck har vant sig vid det och därför krympt i storlek.
Har du ÄS? Skulle förklara både magsäcken och förkylningarna.


   
SvaraCitera

Var så jättelänge i perioder då jag mådde dåligt. Försök att få i dig så mkt du kan bara. Drick mkt, även vitamindrycker och yoghurtar.


   
SvaraCitera

Skulle kunna vara ett resultat av ätstörningar, men har du inga andra symptom på det så lär det röra sig om något annat. Till stor del har det förmodligen med vana att göra.


   
SvaraCitera

mediakatt:

men har du inga andra symptom på det så lär det röra sig om något annat.

Andra symtom kan ju komma mycket senare, så det utesluter ju inte att det är ÄS-relaterat


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Andra symtom kan ju komma mycket senare, så det utesluter ju inte att det är ÄS-relaterat

Nu tänkte jag symtom i stil med tidigare begränsning av födointag samt problem med kroppsbild.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Nu tänkte jag symtom i stil med tidigare begränsning av födointag samt problem med kroppsbild.

ahaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Var så jättelänge i perioder då jag mådde dåligt. Försök att få i dig så mkt du kan bara. Drick mkt, även vitamindrycker och yoghurtar.

Ah okej 🙂


   
SvaraCitera

är bättre att äta lite mindre, och ungefär var tredje timme, än att äta mycket och sällan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad du har för problem? Tankefälla skulle jag gissa på. För visst kan man ha en liten magsäck, men att äta stora portioner kan man lätt öva upp.

För om du ska vara HELT ärlig, vad är det som gör att just DU alltid bara kan äta halva portionen?
Vad händer om du rensar tallriken?

Frågan är ju om det inte bara mer är du som försöker undvika känna äkta mättnad, än att du blir så oehört mätt efter den tallriken att du antingen spyr eller maten sprutar ut igen genom öronen...?


   
SvaraCitera