Aviseringar
Rensa alla

Kan inte andas


Ämnesstartare

Har lidigt av svår ångest och vart fast i en depression sedan i slutet av somras, går hos psykolog m.m. Min ångest har yttrat sig på många sätt. Derelisations känslor, yrhet, trötthet, och grova obehagskänslor.

Men nu har jag fått svårt att andas, drar hela tiden efter luft och försöker djupandas vilket jag aldrig lyckas med. Känns som om jag inte får tillräckligt med luft när jag drar efter andan och jag vill gäspa hela tiden. Detta är otroligt obehagligt och jag undrar om någon av er har något tips på hur jag ska bli av med den jobbiga andningen. Detta blockerar hela min vardag. det har vart såhär i 1 vecka nu.

Tacksam för svar.


   
Citera
Ämnesstartare

Man vänjer sig. Hade så i 7an lite till och från, någon gång om dagen eller så sedan utvecklades det och nu har jag nästan alltid så (+ kraftiga panikattacker) fem år senare. Det är det enda symptomen på min depression som man aldrig har lyckats att medicinera bort, inte ens lindra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har fått vid mer extrema ångestattacker men inte annars.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andningsövningar!

En typ av meditation kan man säga. Du skulle kunna höra med en sjukgymnast om goda andningsövningar 🙂


   
SvaraCitera