Aviseringar
Rensa alla

Kan inte få kontakt med killen jag gillar


Ämnesstartare

Hej! Jag har ett problem och skulle vara jätte tacksam för svar. Jag är tretton år och är kär i en kille i min klass. Jag har försökt kontakta honom på skolan men jag vågar bara inte. Nu är det sommarlov och efter sommarlovet kommer vi inte gå i samma klass längre. Nu har jag tänkt kontakta honom via internet. Men jag får bara inte tag på honom. Jag känner mig ganska efterhängsen och störig eftersom jag har försökt kontakta honom på Skype, Instagram, Snapchat, och kik. Och jag letade efter honom på Facebook men jag hittade honom inte. Jag har inte heller hans mobilnummer. Jag kan kolla upp hans hemnummer men vad ska jag göra med det? Och jag kan inte heller bara gå hem till honom för han bor långt bort på typ en gård, i sådana fall skulle jag behöva åka buss dit. Och nu när det är sommarlov känns det som att det är en skyldighet att jag ska ha kul, och jag har inte det just nu eftersom en del av mig bara vill tillbaka till skolan. Vad ska jag göra?


   
Citera

Fråga några kompisar om dom har hans nummer eller kik.


   
SvaraCitera

Försök styra upp något i sommar med alla från hela klassen, så får någon i sin tur kontakta honom? Då kan du försöka ta mod till dig och kanske även fråga om han har facebook? 

Det är lite väl riskfyllt att dyka upp hos någon när man knappt känner varandra. Man vet inte hur han kommer reagera. Skulle faktiskt avråda från det, utifall det skulle gå snett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ekorrespondenten:
Försök styra upp något i sommar med alla från hela klassen, så får någon i sin tur kontakta honom? Då kan du försöka ta mod till dig och kanske även fråga om han har facebook? 
     

Tack så jätte mycket för svar <3! Men jag är inte direkt en av dom "populära" i klassen och inte mina vänner heller så jag vet inte om han skulle dyka upp om vi anordnade något. Han kanske tycker att han är för cool för sånt, men jag känner ju honom knappt... Men jag ska absolut föreslå det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:
Fråga några kompisar om dom har hans nummer eller kik.

Jag frågade en av mina kompisar (över kik) som i alla fall är lite populärare och känner många om hans Snapchat men hon ignorerade mig eftersom hon inte alls gillar honom... eftersom hon tydligen hade velat bli tillsammans med honom men han kände inte samma sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag försöker fortfarande styra upp något hela klassen men jag känner mig mest påträngande... Jag vet verkligen inte vad jag ska göra.


   
SvaraCitera