Aviseringar
Rensa alla

Kan inte få ut grafikkortet!


Ämnesstartare

Idag köpte jag ett nytt grafikkort (Geforce 9800gtx) men när jag ska ta ut mitt gamla kort ur datorn så går det inte! Jag vet HUR man tar ut kortet men det är en spärr som jag inte kan få upp. Dessutom är det en stor fläkt i vägen vilket gör det svårare att få in händerna. Vad ska jag göra?


   
Citera

börja med att ta bort fläkten[wink]


   
SvaraCitera

Vilja våld och vaselin!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

börja med att ta bort fläkten

Fläkten är egentligen inte ett stort problem och jag har inte lust att ta bort fler saker än jag behöver. Det stora problemet är spärren! Det känns nästan som att de som har gjort datorn har gjort så med flit för att man inte ska byta kort 😛


   
SvaraCitera

DanceInMud:

Det känns nästan som att de som har gjort datorn har gjort så med flit för att man inte ska byta kort 😛

det ska inte vara för enkelt vettu


   
SvaraCitera
Issen

Du ska inte dra upp den vita spärren på PCI-Express porten, du ska trycka ner den mot kortet och rucka lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Du ska inte dra upp den vita spärren på PCI-Express porten, du ska trycka ner den mot kortet och rucka lite.

mhm så kan det kanske vara. Jag tänkte att man skulle få upp den på nåt sätt men jag antar att jag hade fel. Jag testar och rapporterar tillbaks snart [bigcheers]


   
SvaraCitera

DanceInMud:

rapporterar tillbaks snart [bigcheers]

Väntar med spänning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Icke [sad] Här är en bild så att ni kan se hur det ser ut Image
Jag fattar inte vad jag gör fel [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera

DanceInMud:

Den vita flärpen på porten skall tryckas ner. Se också till att inte kortet sitter fast i chassits bakände, med till exempel en skruv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Den vita flärpen på porten skall tryckas ner.

Jag har märken på fingrarna efter att ha tryckt för mycket. Det går inte.

aristoteles:

Se också till att inte kortet sitter fast i chassits bakände, med till exempel en skruv.

Jag ser inga skruvar.

Jag börjar nästan känna mig dum. Ingen på hela internet verkar ha samma problem som mig.


   
SvaraCitera

DanceInMud:

Jag ser inga skruvar.

Jag sa inte att det måste vara skruvar, du MÅSTE vara säker på att kortet inte är fäst i något annat än porten innan du trycker.
Ibland sitter det en skena baktill som håller fast samtliga kort, eventuellt titta i manualen, har du mot all förmodan slängt bort så finns den troligtvis helt gratis på tillverkarens hemsida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

du MÅSTE vara säker på att kortet inte är fäst i något annat än porten innan du trycker.

Jag ser tydligt att det bara är den där spärren som hindrar kortet från att lossna.


   
SvaraCitera

DanceInMud:

Jag ser tydligt att det bara är den där spärren som hindrar kortet från att lossna.

Dåså.


   
SvaraCitera