Aviseringar
Rensa alla

Kan inte gå till skolan


Nordpolen:

Det började lite under första terminen. Har nästan blivit värre nu, andra terminen. Har mått såhär när jag började sjuan också, men det är värre nu. Vad jag minns..

tyckte du om att börja i gymnasiet?
har du verkligen ingen anledning till att du känner så här?

Nordpolen:

Men, om du var hemma utan att dina föräldrar visste det.. fick du inte skuldkänslor

jo det hade jag väl, men inte jättemycket...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

tyckte du om att börja i gymnasiet?
har du verkligen ingen anledning till att du känner så här?

när jag väl är där är det väl inte så jävla dumt, och jag tänker ta studenten när alla andra gör det, så att hoppa av är inget alternativ.
Jag har ingen jävla aning varför det är så här, ganska irriterande


   
SvaraCitera

Nordpolen:

när jag väl är där är det väl inte så jävla dumt, och jag tänker ta studenten när alla andra gör det, så att hoppa av är inget alternativ.

kände och delvis känner precis likadant, förstår vad du menar.

Nordpolen:

Jag har ingen jävla aning varför det är så här, ganska irriterande

[sad]
hur är det med hälsan då? sover//äter etc. du bra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

kände och delvis känner precis likadant, förstår vad du menar.

Men om det nu är bättre, hur fan tog du dig igenom det? Var du och snackade med någon?

Les voleurs:

hur är det med hälsan då? sover//äter etc. du bra?

sover väl sådär bra.. tar tid för att somna och vaknar flera gånger osv. Maten... kanska mycket godis [blush] men det är som det brukar


   
SvaraCitera

hade stannat hemma men det är inte särskilt konstruktivt


   
SvaraCitera

Jag har en kompis som mådde så dåligt att hon inte klarade av vanlig skola. Hon gick från att ha varit en lattjo och söt tjej till att utveckla en form av socialfobi. Hon fick svårt att umgås med människor, äta, åka buss och liknande vardagsaktiviteter.

Du måste ta tag i dina problem i tid, annars finns risken att du också utvecklar psykiska störningar.

Jag kan rekomendera att du först och främst pratar med någon du kan lita på. Berätta om hur du mår och försök komma på varför det har blivit så. Sedan bör du kontakta BUP eller annan ungdomshjälp. Om inte det hjälper så kan du byta till en specialskola. Det betyder att du går IV och förmodligen får gå om 1:an, men du kommer att få den hjälp du behöver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Hon fick svårt att umgås med människor, äta, åka buss och liknande vardagsaktiviteter.

Äeh, nu blev jag ju skitksraj, helvete. Men tack, sådär långt ska det inte gå.


   
SvaraCitera

Nordpolen:

Men om det nu är bättre, hur fan tog du dig igenom det? Var du och snackade med någon?

bup hjälpte inte alls.
lite sjukt faktiskt, det här, ungdomar.se, är delvis vad som fick mig må bättre, finns mycket bra folk här. vet faktiskt inte riktigt hur det gick över...

Nordpolen:

sover väl sådär bra.. tar tid för att somna och vaknar flera gånger osv. Maten... kanska mycket godis men det är som det brukar

ok,
jag vet att när jag själv sover dåligt blir jag morgonen därpå sjukt jävla deppig, prova själv om du mår bättre utav att sova bra.


   
SvaraCitera

Nordpolen:

Äeh, nu blev jag ju skitksraj, helvete. Men tack, sådär långt ska det inte gå.

Menade inte att skrämma dig. Ville bara förhindra att det går lika långt för dig.. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

jag vet att när jag själv sover dåligt blir jag morgonen därpå sjukt jävla deppig

Kan stämma! Får väl försöka sova fler timmar


   
SvaraCitera

Nordpolen:

Kan stämma! Får väl försöka sova fler timmar

gör det.
hoppas det går över!
förstår hur du mår..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack kära du [love]


   
SvaraCitera

känner igen mig i ts situation
Har dock lidit i två år, och kommer bara få betyg i max 350 p under hela tvåan, men jag ska byta till nästa år, om jag ens kommer orka slutföra skolan. Skolan jag går i nu har förstört mig för livet och tänker EJ lägga ytterligare år där.

började typ som du att äh fan varför gå till skolan, ingen vill ändå ha mig där etc etc etc var en jättestort orosmoment eftersom min klass inte hade utvecklat sin mognadsnivå sedan mellanstadiet, vilket gjorde att jag inte lyckades ta mig dit -> de hade svårt att bygga relation till nån som inte var där -> jag blev mer utanför. Försöker ta hjälp men alltså, nä. För mig hjälper ingen utomstående hjälp alls, utan jag måste själv motivera mig och känna mig lite arg och bitchig för att klara av en dag i skolan. Får tyvärr försöka hålla munnen stängd för att inte be dem dra åt helvete, det kan vara lite jobbigt ohc otrevlig om sådant slinker ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känner själv mest att jag bara vill gå färdigt skolan, klara av att gå dit och bara få det överstökat. Betygen är inte så jävla viktiga just nu


   
SvaraCitera

Nordpolen:

Jo, men de säger bara att det inte blir bättre att vara hemma, men visst fan blir det det!

Dumt av dom att säga så och inte lyssna på dig :/


   
SvaraCitera