Aviseringar
Rensa alla

KAN INTE gå upp i vikt?!


Du kan börja träna, bygg muskler så går du upp i vikt som du ska göra, och inte få nåt dåligt fett  i dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakssmöörgåsen: Det är som sagt hela processen, att förbereda och sedan förtära detta, hela det är ett ångestmoment, men tack så mycket, ska testa det!

Okej då förstår jag det bättre. Hoppas det fungerar att äta mer på kvällen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kryptonian:

Om du inte litar på den som arbetar med dig borde du meddela det så du får en du känner dig trygg med. De vill (borde och ska vilja)  ditt bästa. 

Det handlar nog främst om att jag inte litar på någon i princip, men du har rätt, ska se om jag kan få någon typ av förändring i mitt matschema så det inte blir så hetsigt! Tack♡


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
Du kan börja träna, bygg muskler så går du upp i vikt som du ska göra, och inte få nåt dåligt fett  i dig.

Grejen är att ska jag träna mer måste jag äta mer. Det är där problemet ligger


   
SvaraCitera

Pannkakssmöörgåsen:

Grejen är att ska jag träna mer måste jag äta mer. Det är där problemet ligger

Nej, träna 2 timmar varje dag efter skolan, ät mycket mat  och inte nå läsk eller cola, drick vatten och ät en frukt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakssmöörgåsen:

Japp. Nej, försöker av någon anledning prata så lite som möjligt med henne, spelar ingen roll hur välutbildad osv hon är, litar inte på henne :/ 6 måltider om dagen med 2-3 timmars mellanrum och 3 av dessa ska vara varm mat och de 3 övriga ska vara mackor/yoghurt/såntdär

Har du någon som kan hjälpa dig med att förbereda maten så att du inte hinner bygga upp lika stor ångest? Finns det möjlighet att äta oftare i sällskap med din pojkvän?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En sak jag tänkte på, kan du distrahera dig själv medan du äter så du inte får lika mycket ångest? Läs något intressant medan du käkar, eller kolla på nån tv-serie du gillar, spela spel o.s.v. Skulle det kunna fungera som distraktion som avleder tankarna från maten du äter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:

Nej, träna 2 timmar varje dag efter skolan, ät mycket mat  och inte nå läsk eller cola, drick vatten och ät en frukt. 

Förstår du långsamt? Mår skit av att äta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ekorrespondenten:

Har du någon som kan hjälpa dig med att förbereda maten så att du inte hinner bygga upp lika stor ångest? Finns det möjlighet att äta oftare i sällskap med din pojkvän?

Vissa tider får jag hjälp och det känns lite llättare då. Nja.... han jjobbar en hel del och det är lite halvkyligt mellan oss just nu

Razor:
En sak jag tänkte på, kan du distrahera dig själv medan du äter så du inte får lika mycket ångest? Läs något intressant medan du käkar, eller kolla på nån tv-serie du gillar, spela spel o.s.v. Skulle det kunna fungera som distraktion som avleder tankarna från maten du äter?

Hmm... jo, brukar göra det ibland och nu när jjagtänker på det är det mycket möjligt att det hjälper 🙂 Tack båda♥


   
SvaraCitera
höna

jag känner en som har ÄS och hon brukar alltid äta med sin kille så gör han något för att distrahera typ masserar hennes fötter eller vad som helst, och att dom glor på tv samtidigt. jag har inga erfarenheter men jag kan tänka mig att distraktion är en väldigt bra grej om man inte gillar att äta. jag har förstått att du inte gillar att äta men det kanske ändå är lättare att äta mindre mål oftare en stora? isåfall om du gillar grönsaker kanske du kan äta det med dipp till mellanmål, så får du i dig grönsaker och lite fett. omelett med grönsaker kanske också skulle gå bra, ägg innehåller bra fett och protein och är inte så mycket att få i sig, alltså näringsrikt. andra saker som är lätta att äta är grönsakssoppa men det innehåller inte så mkt substans. 

jag tror stenhårt på grönsaker med dipp iallafall! 

fast jag tycker du borde prata med kliniken om hur du känner. alltså för att gå upp måste du få i dig mer än du gör av med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:
jag känner en som har ÄS och hon brukar alltid äta med sin kille så gör han något för att distrahera typ masserar hennes fötter eller vad som helst, och att dom glor på tv samtidigt. jag har inga erfarenheter men jag kan tänka mig att distraktion är en väldigt bra grej om man inte gillar att äta. jag har förstått att du inte gillar att äta men det kanske ändå är lättare att äta mindre mål oftare en stora? isåfall om du gillar grönsaker kanske du kan äta det med dipp till mellanmål, så får du i dig grönsaker och lite fett. omelett med grönsaker kanske också skulle gå bra, ägg innehåller bra fett och protein och är inte så mycket att få i sig, alltså näringsrikt. andra saker som är lätta att äta är grönsakssoppa men det innehåller inte så mkt substans. 

jag tror stenhårt på grönsaker med dipp iallafall! 

fast jag tycker du borde prata med kliniken om hur du känner. alltså för att gå upp måste du få i dig mer än du gör av med.

Tack så mycket för tipsen ♥


   
SvaraCitera
höna

varsågod! hoppas de kan hjälpa på något vis.


   
SvaraCitera
Exner

Pannkakssmöörgåsen:

Tack så mycket för tipsen ♥

Förslag: häll olja över sallad och luncher. Ger snabbat extra tillskott. Alternativt lägg till en liter standardmjölk per dag. Gör stor skillnad, men är ganska lätt att få i sig.


   
SvaraCitera
oINRIo

Haha får matångest utav den här tråden haha! Jag hatar mat men försöker gå upp i vikt.. Har köpt proteinpulver och näringstillskott som jag blandar med mjölk eller så. På så vis får jag i mig kalorier och näring vilket är ett bra tips till dig.
godis/choklad och sådant har lite gosiga kalorier(man kanske inte mår så bra på det)
macka med mycket smör. Eller ba en massa fruktsallad. Ät nå köttbit :ol..


   
SvaraCitera

Såvida man inte är svårt sjuk eller har problem med ämnesomsättningen så är det inga fysiska problem för någon att gå upp i vikt. Rullar ögonen Ät mer än ditt kaloribehov bara, räkna kalorier om det behövs. Ät dig mätt på sånt med mycket kalorier (fett, 9 kcal/g.)


   
SvaraCitera