Aviseringar
Rensa alla

Kan inte hålla en konversation [cry]


Ämnesstartare

Jag har jättesvårt för att hålla en konversation. Det blir alltid knäpptyst när jag sitter bredvid en kompis på bussen, eller går en promenad eller vad som helst! Jag vet inte vad jag ska prata om liksom, och detta är lite pinsamt [blush]
Finns det fler än jag som har samma problem? Finns det några tips om hur man kan hålla en konversation kanske? [smile]


   
Citera

Yogi:

Finns det några tips om hur man kan hålla en konversation kanske? [smile]

Ja, att bara prata!
Det är helt beroende på den andre. Jag och en tjejkompis, vi kan verklgien prata om precis vad som hellst. Det finns absolut inga "förbjudna" samtalsämnen och ju mer korkade det är, desto roligare är dem.


   
SvaraCitera

prata om egna sinnesintryck, lr om egna erfarenheter.

typ som

"fyfan, skulle sett vad som hände igår" lr liknande
eller
"fan, en gång när jag var på mitt landställe när jag var mindre så hände.."
Du kan säkert komma på en miljon saker som du skulle kunna prata om. det behöver inte vara saker som har med nuet att göra. [y]


   
SvaraCitera

Det är bra. Man ska inte säga mer än vad som är nödvändigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

"fyfan, skulle sett vad som hände igår" lr liknande
eller
"fan, en gång när jag var på mitt landställe när jag var mindre så hände.."

viktigt att inte glömma att inleda varje mening med "fan" eller liknande svordom [no-no]


   
SvaraCitera

klarar inte av att prata med människor på tu man hand:S


   
SvaraCitera

Jucka:

viktigt att inte glömma att inleda varje mening med "fan" eller liknande svordom

Just precis. svordomar är nyckeln till en lyckad konvers.


   
SvaraCitera

Yogi:

Finns det fler än jag som har samma problem?

När jag pratar enskild med en person så händer det inte mycket, mest tystnad. Det sker inte när jag babblar med två av mina kompisar(känt länge, träffar sällan) då kan jag babbla rejält. I grupp kan man ju lägga in några meningar få och då, men jag gillar inte att vara den som bestämmer i en konversation. När det kommer till helt nya personer blir det jättesvårt och tyst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

"fyfan, skulle sett vad som hände igår"

Hell_man:

"fan, en gång när jag var på mitt landställe när jag var mindre så hände.."

Slutsats:

Asså fan, börja alltid med en svordom!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

blablabla

ja precis!


   
SvaraCitera

My dreams are her:

När jag pratar enskild med en person så händer det inte mycket, mest tystnad. Det sker inte när jag babblar med två av mina kompisar(känt länge, träffar sällan) då kan jag babbla rejält.

jag är den exakta motsatsen 😛


   
SvaraCitera

Yogi:

ja precis!

Så du har en kompis du kan konversera mycket?

LinneavV:

jag är den exakta motsatsen 😛

Pratkvarn.


   
SvaraCitera
elinc

Jag tycker det mest beror på den man pratar med. Vissa är så sega att föra en konversation med..


   
SvaraCitera

Är det för att det låser sig eller för att du helt enkelt inte har något att tillägga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prata om dina generande vårtor du har på förhuden. Folk uppskattar när man pratar ohämat om sig själv.


   
SvaraCitera