Aviseringar
Rensa alla

Kan inte prata


Ämnesstartare

GråterHej! Jag har vart hes typ de 5 senaste dagarna och det är sjukt jobbigt att vara det. Jag tappade till och med rösten igår så jag kunde inte prata ett ända dugg. Jag är fortfarande jätte hes. Vad ska jag undvika när jag är hes? Vad är bra och inte bra? Vill inte tappa rösten igen så snälla hjälp mig!! 


   
Citera

1Thegirl1: Vad ska jag undvika när jag är hes?

prata


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej! Jag har vart hes typ de 5 senaste dagarna och det är sjukt jobbigt att vara det. Jag tappade till och med rösten igår så jag kunde inte prata ett ända dugg. Jag är fortfarande jätte hes. Vad ska jag undvika när jag är hes? Vad är bra och inte bra? Vill inte tappa rösten igen så snälla hjälp mig!!

S3ON:

prata

Fan det blir svårt 


   
SvaraCitera
grisen

Försök prata lite ändå.
det har hänt att folk som varit tysta har tappat sin röst ton och det är svårt att hitta tillbaka.
några ord om dagen borde räcka
drick inte kolsyrad

hände mig också att jag var hes en vecka sen tappade rösten helt men sen kom den tillbaka automatiskt

(farmors råd:smörja vodka på halsen. Låter kanske knäppt men det gör så den blir varm elr nåt)


   
SvaraCitera

Kan vara svårt ibland att använda rösten efter en lång tid, been there, done that. Men, ta det lugnt med vad du dricker, varm te/mjölk&honung är verkligen lenande mot halsen och känns skönt o dricka 🙂 sen, om det är svårt prata försök göra lite ljud med munnen istället, du vet typ sådana ljud övningar sångare gör för sin röst? Krya på dig! Mycket glad


   
SvaraCitera