Aviseringar
Rensa alla

Kan inte släppa henne!


Ämnesstartare

Det hela började för 5 år sedan, en lördagsmorgon framför datorn på Blipvillage. Där stod hon, mitt i den stora parken. Vi började snacka, först på blip och sedan på msn.

Tiden gick och vi pratade bara mer och mer. Jag vet inte hur många sena kvällar jag satt uppe framför datorn och igentligen inte pratade om något viktigt.

Det känndes så magiskt på något vis. Det var verkligen så att jag kunde prata med en tjej i min egen ålder. Efter ett par veckor var det dags för sportlov. Hela familjen satt i bilen påväg hem från Åre när min mobiltelefon plötsligt ringer, det var hon. Hon ringde och sade att hon saknade mig och att jag skulle logga in på min msn när jag kom hem.

Det var förståss lite pinsamt när hon ringde för alla i hela bilen kunde höra vad som sades. Jag hade inte berättat om henne för någon.

Veckorna pinnade på och sommaren kom. Jag drömde hon henne hela tiden vad jag än gjorde så fanns hon där inom mig. Vi snackade på som vanligt på msn men nu även ochså i mobiltelefon minst 10 min varje dag.

Jag smög alltid iväg och ringde henne när jag visst att jag var helt ensam. Jag vill inte ens tänka tanken på hur mycket pengar det måste ha kostat när jag ringt henne.

Vi hade kännt varandra i 3 år nu. Sommaren kom och vi var ute på semester med båten. En dag så var vi där jag visste att hon bodde. Jag slår en pling till henne och frågar om vi kan träffas. Hon svarar att det kunde vara roligt och att hon skulle komma.

Jag promenerade på grusvägen längs älven när jag såg henne komma cyklandes. Det känndes som en dröm när jag såg henne. Vi promenerade tillbaka till vår båt där vi sedan satte oss i soffan och såg på en film.

När filmen var slut var klockan långt in på natten och hon var tvungen att skynda sig hem. Det sista jag såg av henne var hennes mobilskärms lyse som seglade iväg i den mörka sommarnatten.

Jag har försökt kontackta henne på alla möjliga vis.

Det enda jag igentligen för veta är hur hon förstör sig själv med droger, alkohol och oönskade graviditeter.

Jag kan inte släppa denna tjejen, hon var så snäll mot mig när vi var små och var lite av min drömtjej. Trots all skit jag fick höra från henne och alla problem jag fick när jag pratade med henne så fortsatte jag endå.

Vad skall jag göra? Det känns som om jag måste gå vidare i mitt ensama cyber liv [cry]

Hoppas ni har ork att läsa och svara seriöst [bigcheers]


   
Citera
Ämnesetiketter

antagligen var du väl obehaglig eftersom hon inte ville träffa dig igen. Livet går vidare.


   
SvaraCitera

finns ju inget svårare än att förtränga känslor men ibland är det ju nödvändigt.
men jag vet inte har inte lyckats heller [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Värkar ganska underligt att efter att ni tidigare har haft sådan tät kontakt tills den kvällen och sen tvär nit :S låter som att kvällen var en katastrof från hennes sida. något måste ju ha hänt. men seriöst vad vet du igenteligen om henne? Du får ursäkta om jag låter kritisk men hela historien låter ganska osannolik.
Låter i mera som i mina öron att du hittade en tjej på nätet som satte upp någon fasad som du svalde med hull och hår sen när ni väl träffades insåg hon att hon inte kunde hålla skenet uppe och på något sätt måste stöta bort dig.
Men det kan inte jag riktigt veta.
Om saken är som du beskriver den så två alternativ
1: Försöka att glömma henne.
2: Försök att söka upp henne och hjälpa henne ur härvan.

Om fallet är att hon har blåst dig så kan du fundera på vill du fortfarande ha med henne att göra om du vill det försök att söka upp henne och red ut saken och försök lära känna henne igen.

De största anledningarna att jag tror det är en blåsning är att just att hela historian värkar så osannolik och att jag har åkt på ett par liknande fasader.
Fundera över det hela.


   
SvaraCitera

OF 5:

finns ju inget svårare än att förtränga känslor

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uppenbarligen har hon gått vidare, det borde du också göra.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

?

det är ju så.


   
SvaraCitera

OF 5:

det är ju så.

Tycker att det är väldigt lätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan att allt skall vara så komplicerat!!

Finns det någon tjej som kan hjälpa mig med att visa riktig kärlek?


   
SvaraCitera

känner du dig skyldig?


   
SvaraCitera

Folk förändras med åren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att leta kärlek på nätet är klurigt, klurigare än att träffa någon i verkliga livet. Dock inte sagt att det ska vara sämre.
Som tidigare nämnt så låter det som att träffen från hennes sida inte var någon höjdare, och då är det väl helt enkelt bara så att du är tvungen att försöka gå vidare, glömma henne. Men vem är jag att prata, det finns inget värre än att höra "gå vidare" när man mår som sämst...

Gör saker som du tycker är roligt, sånt som gör att tankarna försvinner för en stund. Det är faktiskt ett enkelt men bra tips.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bomull:

Men vem är jag att prata, det finns inget värre än att höra "gå vidare" när man mår som sämst...

Gör saker som du tycker är roligt, sånt som gör att tankarna försvinner för en stund. Det är faktiskt ett enkelt men bra tips.

Du vet verkligen vad man skall säga till någon som är helt förkrossad [love][y]


   
SvaraCitera

Vad alla har kärleksproblem hela tiden [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skönhetsmiss:

Vad alla har kärleksproblem hela tiden

Jag har aldrig upplevt kärlek. Jag har bara varit kär men aldrig fått den besvarad känns det som...[cry]


   
SvaraCitera