Aviseringar
Rensa alla

Kan inte sluta äta


Ämnesstartare

Idag har jag ätit yoghurt och kyckling delifreshburgare. Nu på kvällen när jag kom hem så åt jag 1 mandarin, 1 paket nudlar och 1 glass. Nu kan jag inte motstå att ta en till glass eller något annat sött, typ en tallrik med flingor... Vad FAN ska jag göra för att stå emot?? Det är som inget stopp i mig :S


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Den blå tomaten:

Vad FAN ska jag göra för att stå emot??

haha, skulle vara dryg och bara googla fram självdisciplin åt dig. Hamnade på wiktionarys beskrivning av självkontroll och var bara tvungen att berätta vad som stod:
"självkontroll

det att kunna kontrollera sig själv och inte reagera alltför starkt känslomässigt och instinktivt under pressade situationer
Du måste ha god självkontroll om du vill arbeta som polis.

"

Haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det där låter nt precis mkt... har du matproblemz lr?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det där låter nt precis mkt... har du matproblemz lr?

Nej, äter bara en massa småsaker på kvällen. Äter inte särskilt mkt under dagen men på kvällen så äter jag hur mkt sött som helst. Inte det bästa för hälsan...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det där låter nt precis mkt... har du matproblemz lr?

Nej, äter bara en massa småsaker på kvällen. Äter inte särskilt mkt under dagen men på kvällen så äter jag hur mkt sött som helst. Inte det bästa för hälsan...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skippa allt utom mandariner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den blå tomaten:

Nej, äter bara en massa småsaker på kvällen. Äter inte särskilt mkt under dagen men på kvällen så äter jag hur mkt sött som helst. Inte det bästa för hälsan...

ät något riktigt på kvällen då så att du slipper sötsuget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du äter några nyttiga mål mat om dagen så slipper du nog vara så sötsugen och hungrig på kvällen. Bestäm vilka tider du ska äta på och ät vid samma tider varje dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

härligt inte sant.

Självdisciplin är det enda som fungerar bra. Om man inte bor själv och kan se till att aldrig ha mat hemma och inte heller ha pengar på sig när man går ut.


   
SvaraCitera

Om jag äter mkt godis/söta sake blir jag sötsugen ofta. Men om man låter bli att äta sött på typ 1 vecka, lite mindre, försvinner suget.

SÅ jävla svårt är det inte med självdisciplin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

drick vatten! funkar finemang. för mig iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är du fet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ät mat.
sedan godis.
annars är det där inte särskilt mycket väl?
huvudsaken är att du rör på dig och mår bra i mage och kropp och hjärna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den blå tomaten:

Nu kan jag inte motstå att ta en till glass eller något annat sött,

Ät då för fan! [y]


   
SvaraCitera