Aviseringar
Rensa alla

Kan inte sluta tänka på det. Är jag onormal??


Ämnesstartare

Hej jag har skapat en tråd här tidigare då min flickvän gjorde slut med mig för en månad sedan efter 3.5års förhållande. Nu till mitt problem. Jag får massa bilder i huvudet att hon har sex med andra killar det spelas upp som en film om och om igen från hångel till sex, jag kan se henne ligga på sängen och en annan lägger sig på henne och börjar och när jag tänker på det blir jag helt tokig och kan nästan slå sönder något, jag har aldrig haft sånt beteende förut. och nu kan jag inte få ut det i skallen. Är detta ett onormal beteende att tänka så? och varför tänker jag så. Är de svartsjuka för hon har varit min och nu vet jag att hon kan ha sex med nån annan. Blir galen på att gå tänka på dessa tankar och även om ja inte vill så kommer dom upp hela tiden endå snälla finns det någon som kan ge mig tips så att jag slipper tänka på det. För den enda som mår dåligt av att tänka så är ju jag.


   
Citera

Är nog inte så konstigt eller ovanligt.
Du behöver annat att tänka på...


   
SvaraCitera

tycker det låter som att du fortfarande tror att hon är din. tror du kan vara därför du blir upprörd. tror du måste försöka glömma henne. se henne som ett avslutat kapitel. ta bort allt som påminner dig om henne och bryt kontakten om du inte redan gjort det. vet att det är svårt men det är nog enda sättet om vill glömma någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

volleyfantasten:

tycker det låter som att du fortfarande tror att hon är din. tror du kan vara därför du blir upprörd. tror du måste försöka glömma henne. se henne som ett avslutat kapitel.

Ja jag har jätte svårt att släppa taget om henne känner jag. innan hon gjorde slut så tänkte jag att jag själv skulle göra de för att jag inte kände så mycket längre men sen när hon hann före blir ja såhär krossad och upprörd och får såna tankar. Jag håller på att flytta ut ur våran gemensama bostad så snart är jag här ifrån och då blir det inga minnen och kontakt med henne . men vissligen bor vi i samma stad och det kommer bli tufft. för då har man alla minnen som man hittat på i stan med henne . och risken finns ju att man springer på henne =(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Volley, varför skulle man vilja glömma något som har varit 3 år av sitt liv? När mitt första förhållande tog slut blev jag ju asledsen och så, men vi höll kontakten och är fortfarande vänner. Långt ifrån vad vi var tidigare såklart, men vi håller fortfarande kontakt. Det tycker jag var bra eftersom man då slipper att "inte veta". Det kan ju vara jättesvårt att bara glömma en person, så om man gör det lite i sänder så kan man komma över personen och fortfarande komma ihåg de roliga grejer man gjort. Dessutom slipper man den där ovisheten om vad personen gör och så. Man kan faktiskt fråga personen om de frågor som man får i huvudet när man gjort slut vilket gör att "processen" blir något lättare.
Det är vad jag tycker i af, om vi bara brutit kontakten och aldrig mer pratat med varandra skulle man ju börja tänka just sånt där, Varför tog det slut? kunde man ha gjort något för att förhindra det? Är det något alvarligt fel på mig? osv, tror det blir en mycket smärtfriare process om amn håller kontakten lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Changeling tack för ditt svar men jag vet alla frågor varför de tog slut osv osv de enda som retar mig är dessa tankar att hon har sex med andra som gör mig galen. Och jag vill inte veta om hon har haft de heller för då lär jag nog bli ännu tokigare. jag vill bara kunna få ur dessa tankar att hon har sex och hånglar med andra. Vet att det kommer hända nåndag för hon lär ju knappast bli munk men så länge jag inte vet att DET HAR hänt så kan jag bara speculera . men jag vill kunna få ur det helt och inte tänka så överhuvudtaget


   
SvaraCitera

Tror det är avundsjuka[sad]
och det är ju inte så kontigt
träffa andra människor om du inte redan gör det
sysselsätt dig så kanske dom tankarna försvinner tillslut


   
SvaraCitera

Radera henne ur minnet... Om det inte går... gör det fakaet .. så att hon tror det.. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du behöver tänka på annat
citerat ur min favorittvserie
"fuck everything that moves


   
SvaraCitera
Jeay_L

ffilip_:

"fuck everything that moves

Jag känner igen det, vilken serie?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera