Aviseringar
Rensa alla

Kan inte sova


Du är ingen Stockholmare, märker jag.

Hur vida förhållanden i din ort ser ut vet inte jag, men en promenad såhär vid midnatt kan göra susen, i varje fall i Stockholm!


   
SvaraCitera

Du kan ju köpa Neurol receptfritt på apoteket. Inte så effektivt men kanske ger lite placeboeffekter.


   
SvaraCitera

Hej,

Jonas Partheen heter jag och jobbar som journalist på Sveriges Radio.

Jag har läst inläggen där ni förklarar att ni har svårt att somna och just nu gör jag inslag om ungdomar med sömnproblem. Skulle vara jättesnällt om du kan höra av dig på jonas.partheen@sr.se eller 0500-773035, för att berätta mer om just dina problem.

Jag är intresserad av din berättelse oavsett om du vill vara med i radio eller bara dela med dig av den för att jag ska kunna få en bättre förståelse. Du har rätten att vara anonym!

Hoppas vi hörs!

Jonas Partheen
Reporter, P4 Skaraborg


   
SvaraCitera

Jag har fått ungefär samma problem. Jag sover ca 5 timmar om natten och är 14 år. Kan inte somna och när jag väl sover, sover jag sjukt oroligt. Något som har hjälpt mig när jag inte kan somna är att stiga upp ur sängen och typ träna eller hoppa. Låter ganska wierd men det hjälper! 😉


   
SvaraCitera
Draug

en slägga i bakhuvudet är att föredra, krossa tankeverksamheten intill minsta hjärncell.


   
SvaraCitera

det hjälper att komma ihåg att ta en paus efter varje gång man andas ut, att varken andas in eller ut en liten stund, det är i det tillståndet man somnar  

annars är duntäcke, träväggar (träet utsöndrar positiva ämnen för oss samt luktar gott), dunkudde o öppet fönster mycket bra (o dunkuddar o täcken är inte djurplågeri, de tar dun som redan lossnat eller som ejdern själv plockat, antagligen finns det företag som inte är lika justa, går nog att få reda på)  hur som helst, det är verkligen 100 gånger lättare att sova med naturliga material omkring sig o frisk luft 


   
SvaraCitera