Aviseringar
Rensa alla

Kan inte sova fast jag e trött :S


Ämnesstartare

Jag kan inte sova fast jag e skit trött, benen känns pirriga och mår lite illa. Satt i en bil i 5-6 tim idag och läste en bok hela tiden, har det något med sömnproblemet tror ni?


   
Citera

nej [zzz]


   
SvaraCitera

ut och spring 10 varv runt huset så vill du nog sova sen


   
SvaraCitera

Vila hela natten istället.


   
SvaraCitera

Du kanske inte är sömnig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mibz:

Satt i en bil i 5-6 tim idag

Förmodligen, kroppen har varit underpresterande och behöver frigöra mer energi. Gör några armhävningar och ta en promenad så sover du sött [smile]


   
SvaraCitera

Gå på en promenad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var uppe hela natten, försökte sova sova vid 1, men gick upp igen vid 6.

Alltid haft sömnproblem, sedan jag föddes, men ingen bryr sig och jag får ingen hjälp. [sad]


   
SvaraCitera

så där är det varje natt för mig, dra en runk eller gå ut på nattlig promenad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Duscha, tro det eller ej, så blir man sömnig efter en dusch. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ampzz:

Duscha, tro det eller ej, så blir man sömnig efter en dusch. 🙂

Är det något jag inte blir trött av är det en dusch, spenderade 2 år i seriös insomnia och duschen var det enda jag blev pigg av xD så vetifan hur mycket det där stämmer ;D


   
SvaraCitera

Ingemarsdotter:

Förmodligen, kroppen har varit underpresterande och behöver frigöra mer energi. Gör några armhävningar och ta en promenad så sover du sött [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DetRinger:

Alltid haft sömnproblem, sedan jag föddes, men ingen bryr sig och jag får ingen hjälp.

samma här 🙁 hatar när andra klagar för de "sovit dåligt inatt" när jag vet att jag har det så mkt värre etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fabianmysig:

Är det något jag inte blir trött av är det en dusch, spenderade 2 år i seriös insomnia och duschen var det enda jag blev pigg av xD så vetifan hur mycket det där stämmer ;D

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/somnklubb/article7443205.ab

"Den del av nervsystemet som står för lugn och ro kallas för den parasympatiska delen. När denna del berörs så aktiveras nervsystemet och hormonet oxytocin utsöndras, vilket gör att du känner dig lugnare, tröttare och tryggare."

- Läs gärna hela!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ampzz:

- Läs gärna hela!

Intressant, hjälpte i vilket fall inte för mig. Men mycket är personligt, sen efter ett tag av insomnia hjälper ju nästan inget vilket är varför det är ett problem så vfan. Bra länk 🙂


   
SvaraCitera