Aviseringar
Rensa alla

Kan inte tänka längre


Våga Vara Rädd:

Ge mig morfin och du kan sparka på hur mycket du vill.

Jag hade använt morfinet själv tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Våga Vara Rädd:

Ursäkta att jag inte är som alla andra. Sparka på dom som ligger ner mer tack.

Det var verkligen inte meningen att sparka på dig, ej heller att konstatera majoritetens auktoritet. Tänkte mer som en nystart och ett Välkommen. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Glömde att nämna att de föreslog för 1 år sedan att jag skulle börja ta antidepressiva medel. Men ville inte bli drogad. Om jag vill få några nu tror du det går?


   
SvaraCitera

Våga Vara Rädd:

Glömde att nämna att de föreslog för 1 år sedan att jag skulle börja ta antidepressiva medel. Men ville inte bli drogad. Om jag vill få några nu tror du det går?

Det borde väl gå, annars är det nog bara att säga att du är självmordsbenägen eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om ditt tillstånd inte har förändrats, så ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rädd att jag ska bli helkonstig av antidepp... Men går la inte att bli mycket värre än det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måste jag inte typ gå hos en psykolog ifall jag får antidepp?...


   
SvaraCitera
time
 time

Våga Vara Rädd:

Måste jag inte typ gå hos en psykolog ifall jag får antidepp?...

Du borde kunna ringa någon form av psykjour/akut och be om att få tala med någon som kan skriva ut just antidepressiva. Om inte annat så kan de förmodligen ge mer upplysningar om hur du ska gå tillväga. För övrigt suger BUP något fruktansvärt och om du vill ha terapi av lite bättre kvalitét är det egentligen bäst att hålla sig i liv ett par år till, tills du kan få remiss till vuxenpsykiatrin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

För övrigt suger BUP något fruktansvärt och om du vill ha terapi av lite bättre kvalitét är det egentligen bäst att hålla sig i liv ett par år till, tills du kan få remiss till vuxenpsykiatrin.

Jo, tvingades att gå till BUP. Psykologen som arbetar där har slutat och eftersom jag är strax 18 så fick jag erbjudande att gå till vuxenpsyk istället. Men det är så jobbigt att behöva gå igenom allting som har hänt i mitt liv för nya människor hela tiden. Har varit tvingad att berätta för så många människor så är otroligt less på det.


   
SvaraCitera
time
 time

Våga Vara Rädd:

Men det är så jobbigt att behöva gå igenom allting som har hänt i mitt liv för nya människor hela tiden.

Det finns många sätt att kringgå det. Om du går in med inställningen att du vill ge terapin en chans, förutsatt att du och din psykolog får bra personkemi, så behöver du inte utgå från att du måste spotta ur dig hela historian på en gång, utan kan istället bryta ner det i delar och gå igenom vissa perioder bit för bit. Annars behöver man egentligen inte förklara så mycket om depressioner, jag menar, de som är utbildade vet vad det handlar om. Försök bryta dina tankevanor, terapi kan göra underverk om man får lite utbyte med rätt person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ska tänka på det, ska läsa på lite om antidepp också. Se vilka effekter/bieffekter de olika ger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Om du går in med inställningen att du vill ge terapin en chans

Just nu känns det inte ok att ta kontakt med psykolog. När jag äntligen blivit av med dom så känns det otroligt skönt. När det var som värst var det 2-3 möten i veckan. Klarar inte av det som det ser ut nu.

Antidepressiva medel är inget val heller:
Som med alla antidepressiva läkemedel bör försiktighet beaktas vid förskrivning till individer under 18 år, eventuella biverkningar måste balanseras mot det kliniska behovet. Då substansen under namnet Fontex är det enda medlet i EU som (i Sverige av Läkemedelsverket) är godkänt för behandling av depression hos ungdom, används det ofta inom barn- och ungdomspsykiatrin - dock då endast vid medelsvår till svår depression då läkemedelsbehandling är direkt nödvändig, och endast i kombination med psykologisk behandling och mycket noggrann medicinsk övervakning.
(Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Fluoxetin )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Du kan ju alltid iscensätta en olycka av något slag,

Hur menar du?


   
SvaraCitera

Våga Vara Rädd:

Hur menar du?

Råka snubbla över ett broräcke t.ex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Råka snubbla över ett broräcke t.ex.

Fast att ramla från en bro garanterar inte att man dör. Finns ju inga höga broar här.


   
SvaraCitera