Aviseringar
Rensa alla

Kan inte vara trevlig mot en stackare, hjälp!


Ämnesstartare

Hej.

Har på senare tid tvingats leva väldigt nära en människa under veckorna och nu kommit att tänka på att jag är väldigt otrevlig mot honom. Har försökt ändra mig men det går verkligen inte. Inget ont i grabben och hur mycket jag än tänker på att nu ska jag vara snäll så blir det ändå fel.

Bakgrunden till detta tror jag är att han är allt annat än bra på att jobba så jag får jobba för båda oss när jag är ute med honom, men då han inte tycks vara intresserad av att bli bättre så tänkte jag att jag kanske kunde lura mig själv till att gilla honom.

Har ni nåt tips på hur man börjar gilla en människa eller ska jag helt enkelt säga till honom som det är, att jag är ett otrevligt svin och det får han leva med?

Får dåligt samvete av att vara så otrevlig mot honom. Han är säkert en jättefin människa och så. Han gillar och baka, hur fint är inte det? Men det dömde jag också ut när han berättade det. Varför vet jag inte. [sad]


   
Citera

Om det är en arbetskollega som lämpar av jobb på dig så är det ju högst förståeligt


   
SvaraCitera

fruktar att min nära framtid kommer bli lite så också >.>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Om det är en arbetskollega som lämpar av jobb på dig så är det ju högst förståeligt

Kanske men känner ändå att jag inte kan gå runt och vara bitter på honom när vi bor ihop på veckorna. Men vet verkligen inte hur jag ska sluta vara det. [sad]

Tickstart:

fruktar att min nära framtid kommer bli lite så också >.>

Varför? Vad ska du göra?


   
SvaraCitera

El Guaje:

. Men vet verkligen inte hur jag ska sluta vara det. [sad]

Prata med chefen och be hen prata med honom? Fast om ni jobbar utan att hen ser så förstår han ju att det är du som klagat iof..


   
SvaraCitera

El Guaje:

Varför? Vad ska du göra?

ne jobba bara, men med en knepig kollega (vi får se hur det artar sig, men det har potential att kunna bli drygt)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Prata med chefen och be hen prata med honom? Fast om ni jobbar utan att hen ser så förstår han ju att det är du som klagat iof..

Han vet om det men tyckte jag skulle ge honom lite tid att komma in i jobbet. Men han har ju för sjuttsingen varit anställd längre än mig. [sad] Han tröstade mig iaf med att den här killen som längst skulle vara här över sommaren men vill ju inte gå omkring och vara otrevlig i två månader till.

Tickstart:

ne jobba bara, men med en knepig kollega (vi får se hur det artar sig, men det har potential att kunna bli drygt)

Aha! Om det blir problem så har du ju den här heta tråden full med tips! Men hoppas det går bra!


   
SvaraCitera

El Guaje:

Han vet om det men tyckte jag skulle ge honom lite tid att komma in i jobbet. Men han har ju för sjuttsingen varit anställd längre än mig. [sad] Han tröstade mig iaf med att den här killen som längst skulle vara här över sommaren men vill ju inte gå omkring och vara otrevlig i två månader till.

Du ska ju ej behöva göra mer jobb än vad du får betalt för [sad]
Sluta göra hans del!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du ska ju ej behöva göra mer jobb än vad du får betalt för
Sluta göra hans del!!

Måste tyvärr för att komma hem. [sad] Vi jobbar tills vi är färdiga och skulle jag stå hela nätterna och vänta på att han ska göra sitt får jag säkert vara kvar 2-3 timmar längre. Man vill ju hem!

Men får väl ge honom lite tid till och försöka vara någorlunda trevlig under tiden. Hur det nu ska gå!


   
SvaraCitera

Försök peppa honom att jobba hårdare? Och dra ett djupt andetag innan du säger någonting så du kan hindra svinigheten från att komma ut [wink]


   
SvaraCitera

El Guaje:

Vi jobbar tills vi är färdiga och skulle jag stå hela nätterna och vänta på att han ska göra sitt får jag säkert vara kvar 2-3 timmar längre. Man vill ju hem!

är samma system för mej, får iofs timlön men ändå.. Orka vara ineffektiv


   
SvaraCitera

El Guaje:

Måste tyvärr för att komma hem. [sad] Vi jobbar tills vi är färdiga och skulle jag stå hela nätterna och vänta på att han ska göra sitt får jag säkert vara kvar 2-3 timmar längre. Man vill ju hem!

Du får bli lite peppig.. typ nu gör du det där och jag det där så klockan x när det är klart så äter vi lunch, typ.
Låt lite hurtig sådär. Kanske hjälper. Har han något fysiskt som ligger honom till last, eller astma/dyl?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isawien:

Försök peppa honom att jobba hårdare? Och dra ett djupt andetag innan du säger någonting så du kan hindra svinigheten från att komma ut

Ja kanske skulle det hjälpa! Faktiskt blivit lite mer peppande, igår tilltalade jag honom till och med med hans namn och då gjorde han lite. Tyckte det var stort av mig! [blush]

Ja då kanske jag skulle hinna tänka efter innan jag talar. Tror dock att det lätt kommer bli så att jag tar 10 djupa andetag när jag väl börjar och så kommer han undra vad det är för fel på mig.

Tickstart:

är samma system för mej, får iofs timlön men ändå.. Orka vara ineffektiv

Nej precis. Att komma hem före man egentligen slutar är ju alltid målet. Borde räcka som motivation för alla tycker man.

isola:

Du får bli lite peppig.. typ nu gör du det där och jag det där så klockan x när det är klart så äter vi lunch, typ.
Låt lite hurtig sådär. Kanske hjälper. Har han något fysiskt som ligger honom till last, eller astma/dyl?

Ja ska nog försöka bli bättre på det!

Nej inte vad jag vet iaf, han är nog bara allmänt väck om jag får uttrycka mig så. Han står och drömmer sig bort rätt ofta känns det som. Ingen bra miljö o göra det i kan jag tycka.


   
SvaraCitera

kan inte ens föreställa mig dig otrevlig[blush]

men försök pusha honom när ni jobbar eller anmärk på att han jobbar dåligt
och försök att tänka att en person inte alltid är exakt likadan på jobbet som utanför, att liksom se honom som två olika personer, en du jobbar med och en du bor med


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

anmärk på att han jobbar dåligt

:$$$$$ så diplomatisk[blush]

Blivande_japan:

och en du bor med

bor!!!![bigsmile][bigsmile][bigsmile] du e ju för adorable +_+


   
SvaraCitera