Aviseringar
Rensa alla

kan intee läsa fantasy böcker


Ämnesstartare

BAdassbee:

ne då måst man ju betala d måst man int me biblan

Nej, det är gratis.... [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BAdassbee:

shannaras önskesång

"Än rinner Silverfloden som ett glittrande band från bergen i öster över slätten fram till Regnbågssjön. Men i Gråmarks borg vid flodens källa har den urgamla ondskan uppståt på nytt. De fruktade mordvåldnaderna hämtar sin kraft hos Ildatch, den svarta magins bok, som ligger gömd i skogen nedanför borgen.

Det är Brin Ohmsford från Skuggdalen som kan ta sig fram till Ildatch och förstöra den. Hon har ärvt önskesångens magiska förmåga. Tillsammans med druiden Allanon och prinsen av Leah ger hon sig motvilligt av på en äventyrlig resa österut.

Men Brin är dömd att gå under - om inte hennes bror Jair når fram till henne i tid"

Snark. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.elib.se/bibliotek/ där kan du se om ditt bibliotek samarbetar med dem så att du kan låna gratis [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

är allätare. kommer i alla fall inte på någon genre jag inte kan läsa. har iof inte läst så mycket på två år nu men jag gillar att läsa iaf

ah ja läsr typ bara ungdomsböckr, skräck å vampyrromaner höhö(Rose+Dimitri=Rositri)

Nachac:

Dessutom finns det ju storstadsfantasy, skräckfantasy och endjävlamassaannat-fantasy.

vet ej va alla de e[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Snark. [zzz]

Faktiskt värdelös introduktion av boken.

BAdassbee:

vet ej va alla de e[blush]

Storstadsfantasy är typ fantasy fast med modernare språk och utspelat i en stad med modernare figurer. Skräckfantasy är vampyrer och sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Snark.

i knuw[sad]

Nintendo:

Nej, det är gratis....

ah ok

ChickiBull:

Bara för ja är nördig?

mmmmmmmmmm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BAdassbee:

shannaras önskesång

Tardigt att de vill att du ska läsa del tre i en bokserie [crazy] De är ju säkert fristående men säkert svårare att komma in i "världen" om man börjar med bok tre [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Storstadsfantasy är typ fantasy fast med modernare språk och utspelat i en stad med modernare figurer. Skräckfantasy är vampyrer och sådant.

JA VAMPYRER

mvh förälskad sen ja var 4 och såg min första skräckfilm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror du skulle gilla stravaganzaserien[y] den första heter "maskernas stad"

Den hör till fantasygenren, men är ändå annorlunda på något vis. Läsvärd iaf[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Tardigt att de vill att du ska läsa del tre i en bokserie

d har redan tvingat oss att skumma igenom d andra i skolan[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BAdassbee:

d har redan tvingat oss att skumma igenom d andra i skolan

Elak att tvinga till att läsa, ni borde få lite mer valfrihet [no-no][mad] Annars kommer ni säkert att bli traumatiserade och aldrig mer vilja läsa [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Elak att tvinga till att läsa, ni borde få lite mer valfrihet Annars kommer ni säkert att bli traumatiserade och aldrig mer vilja läsa

mm tur att vi int brukr behöva läsa en viss bok iaf, typ bara nu pga lärare e knäpp(hon hatr mig pga hitta nakenbilder i min bänk[blush][blush])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BAdassbee:

JA VAMPYRER

mvh förälskad sen ja var 4 och såg min första skräckfilm

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Faktiskt värdelös introduktion av boken.

All sån där dussin-fantasy är ju likadan. En plats med något halvdant namn plockat ur luften, en hjälte, något ondskefullt, samma jävla magi och varelser med vissa variationer och sedan i de flesta fallen ett torftigt språk som antingen hakar upp sig på menlösa detaljbeskrivningar eller inte är målande nog över huvud taget. Ryser bara av tanken. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa många


   
SvaraCitera