Aviseringar
Rensa alla

Kan IP nr ändras av sig själv?...


Ämnesstartare

Varje gång jag loggar in i UM får jag detta medelande :

"Du har inte loggat in från denna IP-adress förut

Vi har ingen notering om att du har loggat in från detta IP-nummer den senaste tiden. För att kunna logga in måste du därför ange både användarnamn, lösenord samt nedanstående säkerhetskod"


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Om du har trådlöst nätverk kanske du byter mellan ditt och dina grannars jämt. Eller så raderas dina cookies automatiskt eller så :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge Act:

. Eller så raderas dina cookies automatiskt eller så :S

oj, jag raderaar mina cookies varje dag, haha jag fattar inte att jag inte kom på att de va därför.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge Act:

Eller så raderas dina cookies automatiskt eller så :S

har samma problem. dock raderar jag inte cookies men använder två datorer. men det är samma ip-adress så då borde det väl inte ske? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Guldfynd:

oj, jag raderaar mina cookies varje dag, haha jag fattar inte att jag inte kom på att de va därför.

[crazy]

Lav89:

har samma problem. dock raderar jag inte cookies men använder två datorer. men det är samma ip-adress så då borde det väl inte ske? [confused]

Nopp.


   
SvaraCitera

Du kan ha en dynamisk IP adress, då förändras den lite då och då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav89:

ar samma problem. dock raderar jag inte cookies men använder två datorer. men det är samma ip-adress så då borde det väl inte ske? [confused]

nej inte samma ip nummer det skulle aldrig gå för då skulle sidorna inte funka ordentligt för då vet dom inte vilken dator dom ska skicka all info till


   
SvaraCitera

borderline:

ej inte samma ip nummer det skulle aldrig gå för då skulle sidorna inte funka ordentligt för då vet dom inte vilken dator dom ska skicka all info till

/facepalm

Han kanske sitter bakom en router


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zaew:

Han kanske sitter bakom en router

men det är ändå inte samma isåfall skulle det bli problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

borderline:

nej inte samma ip nummer det skulle aldrig gå för då skulle sidorna inte funka ordentligt för då vet dom inte vilken dator dom ska skicka all info till

det är ju samma router.. ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

borderline:

men det är ändå inte samma isåfall skulle det bli problem

Wat?

Fall man har en router så har alla datorer som är i routerns nätverk, routerns IP utåt.

Har du 3 datorer som ligger på t.ex

192.168.101
192.168.102
192.168.103

och din routers IP är "43.321.345.34" så skulle IP'n av alla datorerna bakom routern vara 43.321.345.34 ute på internet.


   
SvaraCitera

Dreamcypher:

192.168.101
192.168.102
192.168.103

du måste ha en konstig router


   
SvaraCitera

borderline:

men det är ändå inte samma isåfall skulle det bli problem

http://en.wikipedia.org/wiki/Network_address_translation

Zaew:

du måste ha en konstig router

Inget konstigt med det där, det varierar från router till router vilka adressrymder som allokeras via DHCP.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

boy15malmö:

Du kan ha en dynamisk IP adress, då förändras den lite då och då.

Kan förändras av sig själv om man har statisk också.


   
SvaraCitera

Du viskar reaktor 4:

Inget konstigt med det där, det varierar från router till router vilka adressrymder som allokeras via DHCP.

Men ganska ologiskt att dom hittar på ett eget för ipadresse ristället för att hålla sig till något av dom nuvarande protokollen(IPv4 eller IPv6. stor risk att det ger många system problem..


   
SvaraCitera