Aviseringar
Rensa alla

Kan jag bada i slutet på mensen?


Ämnesstartare

Hej!
Det är ju förjävla varmt nu och jag svettas som en gris. Jag har velat bada hela veckan men självklart ska jag ha MENS då. Fick min första mens i januari så jag har inte riktigt "lärt känna" min mens ännu. Men jag har blödit från måndag... Måndagen blödde jag inte så mycket, sen var det en jävla massa blod tisdag till torsdag morgon. Har knappt blödit under natten, bara lite lite. I vanliga fall när jag ställer mig upp på morgonen bruksr det liksom forsa... Men det gjorde det inte nu och det var inte heller så att det droppade i toan. Nu, nästan 2 timmar senare har det blödit liiiite, men det känns typ som gammalt blod eller nåt för att det är liksom inte så rött som det andra har varit.

MEN NU SKA JAG FAN TA OCH KOMMA TILL SKAKEN. Jo, jag undrar om jag skulle kunna bada idag? Alltså i sjön då. O nej, jag tänker inte trycka upp nån tampong. Men jag undrar finns det några risker? Vad kan hända liksom? 😉 Skulle ni ha gjort det?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Någon? Är tacksam för snabba svar Galen


   
SvaraCitera

Du kan nog bada utan problem! 


   
SvaraCitera

enda risken är att du blöder igenom dina badkläder


   
SvaraCitera

och nej, jag hade nog inte gjort det, hade kört med tampong som jag satt in precis innan och bytt direkt efter badet


   
SvaraCitera

Njaaaaaaaa


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Om du inte vill använda tampong så är det bara att bada på ändå 🙂 Det lilla som hinner komma tvättas ju typ bort, iiiingen fara. Hade inte varit nån fara om du hade blött mycket heller iofs, det är ju bara lite blodslem Blink


   
SvaraCitera

Bell: blodslem

Måste vara äckligaste ordet ever Gråter


   
SvaraCitera

Reeeetooo:
Njaaaaaaaa

vrf svarar du, du är väl ej insattSkeptisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För min del hade det varit lugnt, men man blöder ju olika mycket. Jag tror dock inte att det är någon större risk för att någon kommer märka något, speciellt inte om du har mörka badkläder. Glöm för guds skull inte att slänga bindande innan bara, för annars kommer den bli som en svamp i vattnet! Icke!


   
SvaraCitera
Yaren

Jag tror absolut att det ska gå! Jag brukar bada till och med när jag har måttlig blödning utan tampong, sätt på dig badkläder och så (du kommer knappast blöda så det blir "blodigt" i vattnet) och när du väl går upp så torka av dig och byt till en trosa med färdig binda i direkt, då äre ingen risk att det är massa blod överallt. 


   
SvaraCitera
Yaren

Svar: jag skulle absolut bada! Men det beror på var man befinner sig, hur nära till hands badrum finns osv. 


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

vrf svarar du, du är väl ej insattSkeptisk

Nej är utsatt 


   
SvaraCitera

Rullar ögonen

Reeeetooo:

Nej är utsatt 


   
SvaraCitera

Blivande_japan:
och nej, jag hade nog inte gjort det, hade kört med tampong som jag satt in precis innan och bytt direkt efter badet

menar alltså badat utan tampong, hade badat med mens om jag hade velat.


   
SvaraCitera