Aviseringar
Rensa alla

Kan jag fått Depersonalisation?!


Ämnesstartare

Hej! 
Är en kille i 16 års åldern som precis gått igenom en jobbig händelse. Jo Jag och en kompis hade planerat att gå ut runt 1-2 tiden på natten, jag satt hemma fram tills min kompis smasade och sa att han var klar för att gå ut. Vi gick ut och chillade, gick runt och pratade. Kl var då framåt kl 2 och jag får ett meddelande på Facebook av en gammal kompis som jag inte haft kontakt med på evigheter, han insisterade på att komma ut och va med mig och min kompis, hans tjej skulle även följa med. Vi mötte upp dom, kl var då 02:40 och vi snackade gammal tider,  han hade med sig en kasse med vet och kött han och hans tjej tänkt grilla. Då han även har med sig en "Holk" Med spice i. Han erbjuder mig att testa och jag har inga erfarenheter utav spice och visste inte bieffekterna utan kört Grönt och brunt någon gång. Men iaf min pappa ringde innan jag skulle ta ett bloss, han bad mig komma hem då han tyckte det var lite sent att vara ute vid den tiden. Hade tanken i huvudet att pappa ringt och att jag skulle hem. Så jag tog ett vanligt halsbloss och höll inne det i Cirka' 10 sekunder och gav tillbaka det. efter ungefär 1 minut slår det till och jag kommer in i min egen värld. Jag får Panikångest och skriker till mina vänner att jag måste hem och börjar gå lika fort som man halvt springer, jag känner att hjärtat rusar, Hjärnan är överbelastad, vill bara hem till säkerhet. jag går och går då jag nästan är hemma men de ber mig lugna ner mig och Jag är inte lugn utan har panik, jag fortsätter gå och då börjar det dryga med hjärnan, det kändes som att jag gick och gick men aldrig kom fram, så Jag stannade upp och vände mig om flera gånger vilket hjälpte. Jag kom in till pappas lägenhet och kände att jag var super torr i munnen, läpparna hade nästan stelnad och torkat bort kändes det som. Jag gick sedan och lade mig men kände att hjärtat rusade så Jag började söka på internet efter, Psykos, Rusningar och massa annat. Vaknade på morgen sedan och kände att inte allting stod rätt till,  hade Overklighetskänslor, Kändes som att allting gick per automatik, som att Hjärnan inte var kopplad till ögonen, utan att ögonen kollar och ser men uppfattar inget, har gått 8 dagar sedan detta, och har sökt på internet och kommit fram till att jag mina symptom stämmer in hoss Depersonalisation/derealisationssyndrom, Tror det hör ihop mycket med ångest. Någon som kan ge tips eller någon som har samma upplevelse från spice, Känner inte igen min spegelbild häller. Kan Detta lindras eller behandlas med något! Mvh!


   
Citera

Har också fått det av Spice, det är inte kul. Det kändes som att det inte var jag i min kropp utan någon annan som styrde den, som om jag var en främling för mig själv.. 

Hade den här känslan i någon vecka sen försvann den för mig. iaf

För mig hjälpte det att se på filmer, tyckte det var skönt, men gör något som du blir glad av!


   
SvaraCitera

rök inte spice det är skit Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja jag vet nu att spice är skit!!!! Slutat med både alkohol och Nickotin, känner ett sug men det skall tydligen förvärra overklighetskänslor. 

Jag kan se film, promenera, spela något, köra moppe. Det hjälper men så fort jag avbryter de här aktiviteterna så märker jag av det :/.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fyfan vad illa.. kan relatera men har dock inte rökt spice, det kommer aldrig hända heller.
Hoppas det går över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det går väl över

Men skyll dig själv som håller på med sån där skit, trodde du att det skulle gå ostraffat? Är huvudet dumt får kroppen lida! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekarn:
Det går väl över

Men skyll dig själv som håller på med sån där skit, trodde du att det skulle gå ostraffat? Är huvudet dumt får kroppen lida! 

Du verkar vara en person med 0% medmänsklighet, Istället för att komma med onödiga kommentarer ta och ändra personlighet, alla gör vi misstag i världen! Ingen människa är perfekt, skylla mig själv det gör jag väll dock där ingår ångest, tänk till nästa gång innan du skriver, din logik och närminne verkar inte gå ihop. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anderssonen123:

Du verkar vara en person med 0% medmänsklighet, Istället för att komma med onödiga kommentarer ta och ändra personlighet, alla gör vi misstag i världen! Ingen människa är perfekt, skylla mig själv det gör jag väll dock där ingår ångest, tänk till nästa gång innan du skriver, din logik och närminne verkar inte gå ihop. 🙂

Jag sa att det går över! Och tyvärr ser inte jag upp till folk som röker på, tycker det är ett sorgligt beteende och man är en jävla knarkare. Endast losers röker på! Och jag vet att jag kommer få hat för det här men jag set verkligen ner på folk som gör det, man är fan inget annat än en förlorare om man gör det. Och därför skrev jag som jag gjorde. Läs på läpparna:

JAG-HATAR-DROGER


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

håll en trevlig ton och lägg av med personangreppen 

/moderator


   
SvaraCitera
Exner

Anderssonen123:
Hej! 
 Mvh!

Det låter definitivt som depersonalisationssymptom. Har du känt liknande tidigare? Hur är din mentala hälsa i övrigt? Depression?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Det låter definitivt som depersonalisationssymptom. Har du känt liknande tidigare? Hur är din mentala hälsa i övrigt? Depression?

Har aldrig känt av detta tidigare, var väldigt stressad under spice ruset, panikångest, ångest går ihop med att pappa ringt och bad mig komma hem, då jag känt skuld över de, hade bara det i tanken. Jag bor på HvB hem, Har haft mycket jobbigt i mitt liv med polisanmälningar och andra negativa saker, har bott här i 8 månader flyttar den 12 juni, trivs ganska bra, det är det ända som skulle kunna påverka mig mentalt men jag tycker att jag mått väldigt bra övrigt, har aldrig haft depression men ångest/skuldkänslor är något min kropp är bra på att skapa :/. Mår just denna tidpunkt rätt illa pga att jag lider av Depersonaltion, hoppas att jag kan få en återhämtning på sommar lovet, ska berätta för min far att jag rökt spice, får tolkas hur han vill men får hoppas att han kan hjälpa mig då han jobbar inom sjukvården,  tror han kommer lida länge av detta :/.


   
SvaraCitera
Exner

Anderssonen123:

Har aldrig känt av detta tidigare, var väldigt stressad under spice ruset, panikångest, ångest går ihop med att pappa ringt och bad mig komma hem, då jag känt skuld över de, hade bara det i tanken. Jag bor på HvB hem, Har haft mycket jobbigt i mitt liv med polisanmälningar och andra negativa saker, har bott här i 8 månader flyttar den 12 juni, trivs ganska bra, det är det ända som skulle kunna påverka mig mentalt men jag tycker att jag mått väldigt bra övrigt, har aldrig haft depression men ångest/skuldkänslor är något min kropp är bra på att skapa :/. Mår just denna tidpunkt rätt illa pga att jag lider av Depersonaltion, hoppas att jag kan få en återhämtning på sommar lovet, ska berätta för min far att jag rökt spice, får tolkas hur han vill men får hoppas att han kan hjälpa mig då han jobbar inom sjukvården,  tror han kommer lida länge av detta :/.

Förstår. Mycket ledsen att höra det, och hoppas att det blir bättre. Skulle vilja rekommendera dig att fylla i det här formuläret:

http://www.netdoktor.se/depression/artiklar/madrs-sjalvskattning-for-depression/

Bör kunna ge dig ett hum, i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Förstår. Mycket ledsen att höra det, och hoppas att det blir bättre. Skulle vilja rekommendera dig att fylla i det här formuläret:

http://www.netdoktor.se/depression/artiklar/madrs-sjalvskattning-for-depression/

Bör kunna ge dig ett hum, i alla fall.

Tack för den hjälp och tips Jag fått, gick och pratade med KBT terapeut idag då hon sa att jag skulle göra två saker tills på onsdag för att se om de går över, men sa att jag hade overklighetskänslor ej det om spice men det kanske är de jag behöver ha ur mig. Svaret på allt är att jag haft en panik attack och ångest. Skattade 0-11 hade 6/40 möjliga så lider ek av depression, är annars en glad sportig kille som gillar att umgås i de sociala! 🙂


   
SvaraCitera