Aviseringar
Rensa alla

Kan jag skriva att jag är Moderator på UM på mitt CV?


Ämnesstartare

Är det plus?


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Kanske kan vara relevant om du ska jobba som fritidsledare eller något dylikt. I annat fall så, nej. Jag skriver det inte på mitt CV i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Kanske kan vara relevant om du ska jobba som fritidsledare eller något dylikt. I annat fall så, nej. Jag skriver det inte på mitt CV i alla fall.

Jag ska skriva CV. Ska bland annat söka till diskare på båt. Är det inte ett ideellt förtroendeuppdrag?[confused]


   
SvaraCitera
Åtta

köttfärssås:

Är det inte ett ideellt förtroendeuppdrag?

Jo, men jag tror inte att någon arbetsgivare bryr sig. Om jag vore arbetsgivare skulle jag snarare tycka att det var märkligt att en arbetssökande verkade tro att ett moderatorskap på ett internetforum var något att hänga i julgranen - om det nu inte var direkt relevant för jobbet, d.v.s.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Om jag vore arbetsgivare skulle jag snarare tycka att det var märkligt att en arbetssökande verkade tro att ett moderatorskap på ett internetforum var något att hänga i julgranen - om det nu inte var direkt relevant för jobbet, d.v.s.

Okej. Men man skriver ju att man varit med i Elevrådet och sånt? [blush][confused]


   
SvaraCitera
Åtta

köttfärssås:

Men man skriver ju att man varit med i Elevrådet och sånt?

Gör man? [crazy] Kanske om man suttit i någon sektionsstyrelse eller dylikt, men att ha suttit i elevråd på gymnasiet känns inte heller som något man skriver på sitt CV. [cute]


   
SvaraCitera

Vill du att din arbetsgivare skall snoka efter dig här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skriv du det om du inte har så mycket att skriva. Hellre ett papper fyllt av nonsens än ett blankt papper.


   
SvaraCitera

Åtta:

Kanske om man suttit i någon sektionsstyrelse eller dylikt, men att ha suttit i elevråd på gymnasiet känns inte heller som något man skriver på sitt CV. [cute]

Fått höra alla gånger vi gått igenom CV och så att man ska ta med sådant. Och sånt där som typ ledare för fritidsaktivitet å så.


   
SvaraCitera
Åtta

Slumpartad:

Fått höra alla gånger vi gått igenom CV och så att man ska ta med sådant.

Ptja, har man inget annat att skriva så skadar det väl knappast. Men det känns lite som att ta med sin grundskoleutbildning eller det faktum att man varit med i scouterna i 3 år. [crazy]


   
SvaraCitera
time
 time

Jag tänker göra det i vilket fall som helst! Fast å andra sidan är det troligare att jag skulle söka ett jobb som har med skrivande att göra och då tror jag storbloggare är en större merit. Så jag kanske säger det istället.


   
SvaraCitera

Åtta:

Ptja

Tror det har å göra med att man visar engagemang och att man kan arbeta i grupp etc [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror väl på jobb. Jag skulle inte skriva det om det inte var ett jobb där det har någon relevans.
Om man söker ett arbete inom något med barn och ungdom, så kan man ju skriva att man är moderator på hemsidan ungdomar.se, "ett forum där ungdomar kan ställa frågor och funderingar." eller liknande.

Men jag skulle hellre nämna det på ett snyggare sätt i mitt personliga brev som en fritidssysselsättning, får en kanske att verka lugn och ansvarsfull eller nått. Säg att du sportar också, det tycker dom om har jag hört. Och "umgås med vänner", så klart.

Men lita inte på mig, jag har aldrig gett mig in i den fjäskvärlden och har aldrig skrivit CV. Det verkar hemskt, och jag lider med er som måste ha med den att göra.
Jag tänkte fylla i ett formulär för ica maxi här om dagen, jag skulle bland annat svara på om jag sporta, om jag rökte och om det fanns några dagar, kvällar eller helger jag inte kunde jobba på. Om jag svarade ja skulle jag motivera det. Så jag stängde ner sidan och beslutade mig för att det var bättre att jobba på ett växthus med miserabel stämning och en korkad chef, för där krävs inget mer fjäsk än att man skickar iväg ett mail och säga "tja, jag vill jobba hos er i sommar, mvh" och så får man ett jobb.
Ibland är det bra att ha med bonntölpar att göra. Även om det också har sina nackdelar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Är det plus?

Varför placerade du tråden i klotter? [zzz]


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

beslutade mig för att det var bättre att jobba på ett växthus med miserabel stämning och en korkad chef, för där krävs inget mer fjäsk än att man skickar iväg ett mail och säga "tja, jag vill jobba hos er i sommar, mvh" och så får man ett jobb.

vill veta vad det är för växthus[blush]


   
SvaraCitera