Aviseringar
Rensa alla

kan jag vara gravid?


Ämnesstartare

hej,jag är 15 år. jag hade sex för 1 vecka sen exakt, under min mens. det var i slutet av mensen. nu en vecka senare har jag magont som känns som mensvärk. är illamående. har kissat 17 gånger idag osv. jag blev orolig och sökte lite på graviditets symptom veckan efter sex och om man kan bli gravid under mens. men står inte så mycket om det och väldigt olika. tacksam för snabba svar. borde jag testa mig och i så fall när? eller är jag helt enkelt inte gravid?
ps. vi hade kondom men både hade druckit och han bet upp förpackninen. så det kan ju ha hänt något med den.


   
Citera
Ämnesetiketter

finns fusking trå¨ååååååååååååååååååååååd
du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad menar du?


   
SvaraCitera

du kan iallafall inte ta g-test än, det kommer inte ge resultat, måste vänta till ungefär 3veckor efter sexet. men tror verkligen inte att magvärken är pga graviditet, fööör tidigt för det. oroa dig inte!(: och visst KAN man bli gravid under mens, men chansen är väldigt liten. mens innebär ju att ägget som väntar på att bli befruktat inte blev det, och därför blöds ut, och det har med största sannorlikhet inte blivit ett nytt ägg än, så då kan man inte bli gravid. var inte orolig, försök att inte tänka på det, men om du fortfarande känner en oro i kroppen om två veckor så kan du ju göra ett test. men tror inte att du är gravid. annars om några veckor så blir dina bröst ömma och du blir huungrig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo trodde inte alls det innan någon sa till mig idag att det jag kanske var gravid. magonten och iallamåendet kan ju bro på annat men att jag kissat så mycket känns inte bra tillsammans med magont och illamående. läste att det var ovanligt men man kunde få symtom redan under första och andra veckan.. sen kunde man tydligen bli gravid under mensen också. svårt att inte oroa sig förrän jag tagigt ett test. tack för svar.


   
SvaraCitera

saraa96:

vad menar du?

ok jag är full, men så svårt borde d ej va å fatta tkr jag


   
SvaraCitera

Image

Fixa test.


   
SvaraCitera

Risken att du är gravid är liten. Du är så långt från ägglossning som går att vara när du har mens. Och det är bara vid ägglossning du kan bli gravid. Sedan kan ägglossning diffa på några dagar och spermierna kan överleva tills ägglossning inträder. Jag kommer inte ihåg i hur många dygn. Därför är säkra perioder inte att räkna med som preventivmedel.

Om du är orolig ska du ta ett graviditetstest, men risken att du blev gravid den här gången är väldigt liten eftersom det var så nära inpå mens. Så du kan ta det ganska lugnt.
Det betyder inte att risken inte finns, och låt det inte upprepas i onödan om du vill slippa oro.


   
SvaraCitera

var inte femton år och ha sex på fyllan!!! ett råd bara. tips från coachen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mm, tack för tipset.


   
SvaraCitera

15...
Life. Att du pallar? Jag hade fått mental breakdown. Typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad tror du jag får? :O


   
SvaraCitera

Tror bara du har nojsjukan


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Du måste ändå vänta i tre veckor (väl?) efter sexet om du ska testa dig, så chilla.

Är säkert bara diabetes. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo jag hoppas på det. :p men kan inte vara lugn förän jag testat mig -.-


   
SvaraCitera