Aviseringar
Rensa alla

kan karriär på youtube få konsekvenser på framtida politisk karriär?


Ämnesstartare

Tjenare Tjenare!

Har på senare tid börjat fått en ganska stor publik på min youtube-kanal (runt 500+ subs och den växer fortfarande) där jag lägger upp s.k. "lets plays", och en fråga som slog mig för ett tag sedannär jag märkte att publiken började växa var: kan en karriär på youtube få negativa konsekvenser på en framtida karriär inom politiken om man skulle satsa på en sådan? och i sådana fall vilka skulle konsekvenserna vara? vet att det är ganska svår fråga att besvara men jag skulle uppskatta om ni gjorde ett försök, detta är en fråga som jag går och grubblar på ganska ofta så det skulle vara skönt att få ett tydligt svar på den s jag slipper gå och grubbla;)

 

 

 Tacksam för svar

 


   
Citera

vet inte.


   
SvaraCitera

Jag har försökt mig på en kärriär inom politik. När jag insåg att politik inte handlar om idéer och människor utan om andra politiker så blev jag apolitisk. Så jag skulle inte rekommendera det. Men om du tänker satsa så tror jag det inte kommer att ha någon nämnvärd betydelse. Det kan ev. bli någon rubrik någonstans om att du sagt någonting någon gång på din YT-kanal men tror konsekvenserna är ganska milda.


   
SvaraCitera
reben

säg inge dumt bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt har negativa och positiva delar när man gör något. Visst så kan det kännas konstigt att folk vet vem du är igenom Youtube om du dyker upp som politikkille. Men det som du gör nu tycker du om att göra och prenumeranterna gillar ju dig och det är bara positivt att du är omtyckt för något du själv gillar!
    "Leva i nuet" Javisst, att göra något just nu som du älskar tycker jag att du ska fortsätta med än att tänka på vad som kommer hända om flera år!


   
SvaraCitera

Xuzkie: politikkille

förlåt men var tvungen Rodnar


   
SvaraCitera
Draug

Beror väll helt på innehållet du lägger upp?


   
SvaraCitera

Så länge du inte lägger upp videos på när du torterar kattungar så borde inte vara någon fara. All publicitet är ju bra publicitet (förutom djurmisshandel då)


   
SvaraCitera

Det bör väl inte vara någon fara mer än om du har en känd blogg eller liknande. Det beror ju på om du säger någonting konstigt på din youtube-sida. Om du undviker att säga något konstigt tror jag endast det kan vara gynnsamt med din kanal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonüm123: ganska stor publik på min youtube-kanal (runt 500+ subs

lol       


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, så länge du inte lägger upp sådant som räknas som politiska övertramp så bör det vara lugnt.

Idag får man visserligen inte ens säga att Putins agerande i Ukraina är motiverat utan att begå ett politiskt övertramp.Oskyldig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonüm123:
Tjenare Tjenare!

Har på senare tid börjat fått en ganska stor publik på min youtube-kanal (runt 500+ subs och den växer fortfarande) där jag lägger upp s.k. "lets plays", och en fråga som slog mig för ett tag sedannär jag märkte att publiken började växa var: kan en karriär på youtube få negativa konsekvenser på en framtida karriär inom politiken om man skulle satsa på en sådan? och i sådana fall vilka skulle konsekvenserna vara? vet att det är ganska svår fråga att besvara men jag skulle uppskatta om ni gjorde ett försök, detta är en fråga som jag går och grubblar på ganska ofta så det skulle vara skönt att få ett tydligt svar på den s jag slipper gå och grubbla;)

 

 

 Tacksam för svar

 

Vilket parti hade du tänkt att bli aktiv inom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Vilket parti hade du tänkt att bli aktiv inom?

Haha! Det undrar du allt va? Har faktiskt funderat på ett flertal olika partier , däribland SD faktiskt, sedan har jag även funderat på ett antal små partier som ännu inte sitter i riksdagen.Jag är dock inte riktigt säker ännu eftersom jag ser att de partierna som jag funderat på står för en politik som huvudsakligen är bra (enligt mig) men sedan inom vissa områden för en politik som går tvärs emot mina egna åsikter/min ideologi. Hoppas du förstår vad jag menar (jag brukar ofta formulera mig lite klumpigt hehe)


   
SvaraCitera

folk i SD brukar i regel inte gynnas av att ha videoklipp av sig själva uppladdade på internet...

menneh.. du kanske är undantaget..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantastiskt:
folk i SD brukar i regel inte gynnas av att ha videoklipp av sig själva uppladdade på internet...

menneh.. du kanske är undantaget..

Mycket glad


   
SvaraCitera