Aviseringar
Rensa alla

kan läraren få bort min csn?


Ämnesstartare

Hej, Jag fick papper hem igår om att csn har beslutat att jag ska få pengarna på mitt konto den 30 september men så ringer min lärare idag och säger att hon ska göra så att jag inte får den eftersom jag har skolkat för mycket.
kan hon verkligen anmäla det till csn inom tre dar, när de redan har bestämt att jag ska få den?[chocked]


   
Citera

du kan bli återbetalningsskyldig och eller få csn indraget för nästkommande månader.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur mycket har du skolkat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grief:

Hur mycket har du skolkat?

har inte koll på det, men förra förra veckan var jag där bara i onsdags och inget förra veckan och inte i går och idag heller. när jag anmäler mig sjuk brukar de inte acceptera det eftersom det är för ofta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är upp till csn att besluta om de ska dra in dit studiestöd eller inte. Efter det att det anmälts att du inte närvarar, men det kommer inte inträffa den här veckan nej. Men det är ganska stor del av totala studietiden som du ska ha struntat i om det ska bli tal om hela. Men de kan mycket väl dra in det och nog även kräva tillbaka de pengar du redan fått.

Har jag för mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

återbetalningsskyldig

åh, [cry]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

OF 5:

Har jag för mig

jag slutar troligen skolan innan nästa månad.
men ändå [n]


   
SvaraCitera

öh ja, klart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

öh ja, klart.

Hatar att det är så. [mad] Första terminen i ettan närvarade jag som jag kände för och fick mvg i allt, andra terminen började lärarna jiddra och jag blev återbetalningsskyldig, närvarade på typ allt efter januari och mina betyg gick åt fanders. Fittor!1 [mad]

Min skola har även tagit sig friheten till att ha egna regler gällande frånvaro. Har man över 10% frånvaro under en tvåveckorsperiod så får man csnvarning.. I princip räcker det med att försova sig 2-3 ggr [mad]

Haaat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Har man över 10% frånvaro under en tvåveckorsperiod så får man csnvarning.. I princip räcker det med att försova sig 2-3 ggr

Hade samma på min gymnasieskola.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

10%

det är väl 20% nu för tiden?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

i min skola fick vi börja med lektioner första dagen, det var tungt och sluta halv 4 nästan varje dag.[confused]


   
SvaraCitera

ti-92:

i min skola fick vi börja med lektioner första dagen, det var tungt och sluta halv 4 nästan varje dag.

öh...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grief:

Hade samma på min gymnasieskola.

Privatskola?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Privatskola?!

friskola [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

i min skola fick vi börja med lektioner första dagen, det var tungt och sluta halv 4 nästan varje dag

Ja? Att gå i skolan är inte slappt. Vänta bara tills du börjar jobba, då kommer du troligtvis sakna skolan.


   
SvaraCitera

Om man börjar närma sig 20 % frånvaro, anmäld som oanmäld, så varnar CSN en om att de kan dra in studiebidraget. Om man sedan kommer upp i 20 & ändå så drar de in det.


   
SvaraCitera