Aviseringar
Rensa alla

Kan man älska någon så mycket att det gör ont?


Ämnesstartare

Jag är en tjej på 19 år och är ihop med en kille sen sju månader tillbaka. Jag har känt honom i över sex år nu.
Jag har alltid varit den personen som inte litar på folk och har en hård yta och låter ingen bryta sig igenom.
Men sedan jag blev ihop med honom så blir jag även starkare och svagare samtidigt.

Vi båda känner att vi är rätt för varandra och massa sånt. Vi har massa framtidsplaner, flytta ihop osv. Vi är så säkra på varandra och kompletterar varandra så bra.
Fast nu det senaste, har jag märkt att jag blir mer rädd för varje dag som går att han än dag kommer säga att han inte älskar mig längre.
Jag är liksom 19 år och han 20, vi båda har varit med om så otroligt mycket och är väldigt mogna för våran ålder och känner likadant om saker och ting.
Jag vaknar mitt i natten för att verkligen se att han är där, jag kan titta på honom hur länge som helst och studera honom. Men att veta att han ska åka hem ( vi bor ungefär 1 timma ifrån varandra), det gör så galet ont att veta att medan han kör hem att han kan krocka, skada sig, eller inse på vägen hem att han inte älskar mig eller något.

Jag kan verka som en sån klängig och nojiig tjej nu, men det är jag inte. Jag älskar en kille för första gången och det är som att han är liksom min gravitation.
Är det möjligt att älska någon så mycket att det gör ont?
Kan man veta redan nu att han är "den rätta"?


   
Citera

"Den rätta" tycker jag att man kan veta om man verkligen känner och har tänkt: Kan jag leva med honom hela mitt liv och ingen annan? Göra ont vet jag inte men att man verkligen blir ledsen att han ska åka kan kännas hårt. Inte något direkt svar men du kan ju alltid fråga ut han? om han verkligen vill vara med dig etc.


   
SvaraCitera

fall jag var i den situationen skulle jag åka bort, göra annat vara med andra sen komma tillbaks o förhoppningsvis så var det allt som behövdes, lite stund borta

för övrigt så 'love hurts' osv så är det ju, med kärlek kommer smärta

du kan ju försöka analysera varför du känner dig oroad, när det började o i vilka situationer du inte känner dig oroad över er förhållande osv


   
SvaraCitera

Kanske tänka på saker och ting medans du går längs en strand? funkade för mig en gång.


   
SvaraCitera

Angelme:

det gör så galet ont att veta att medan han kör hem att han kan krocka, skada sig, eller inse på vägen hem att han inte älskar mig eller något.

du låter precis som min kompis. det är inte nyttigt någonstans. försök sysselsätta dig med annat och ha en sund relation till förhållandet och resten av ditt liv... låt honom inte bli din gravitation, som du så fint uttrycker det.

f.ö. tog det slut mellan min kompis och snubben som hon kände så för. men nu har hon träffat någon som hon klickar ännu bättre med, vilket hon trodde var omöjligt när hon var tsm med sin förra (det tror man alltid). behöver inte betyda något för dig, men man kan aldrig vara så säker förutom för stunden. du vet inte hur era liv ser ut om 5 år och det är inget ni kan styra.

Angelme:

Är det möjligt att älska någon så mycket att det gör ont?

ja, men det är inte nödvändigtvis en indikation på att han är "den rätte" för det.

Angelme:

Kan man veta redan nu att han är "den rätta"?

finns nog många "rätte" för en där ute. man klickar bara på olika sätt med olika människor under olika perioder av ens liv för man förändras hela tiden.


   
SvaraCitera