Forumet - kan man äta mer vegetariskt och samtidigt gå upp kanske 20 kg

kan man äta mer vegetariskt och samtidigt gå upp kanske 20 kg

171 0 37

Spana också in:

Schism:

känner att jag vill "bygga upp mig" och samtidigt äta mer vegetariskt. funkar detta eller ska jag fortsätta inmundiga skräpmat på regelbunden basis när jag börjar styrketräna om en månad?

Så länge du äter mer än du bränner så kommer du gå upp i vikt. Vad du lägger på dig handlar mer om träning än kost.
svefnpurka:

vill du gå upp i muskler eller fett? är du rädd för att underskrida ditt energibehov eller proteinbehovet?

både och, men på ett hälsosamt vis. det är mest proteinbehovet jag är osäker på. i nuläget ligger jag precis på gränsen till undervikt - målet är att ta mig upp på stabil mark.

isola:

Skräpmat ger ju bara snabba kolhydrater, tror jag. Sådant är inte bra att träna på. Har jag för mig. Måste börja hänga med muskelmän igen.

beror på. fick rätt bra resultat när jag öste i mig fet köttmat (i princip enbart ackompanjerat av pasta) i höstas. men det kändes inte riktigt rätt...

dazed:

Mycket nötter och typ kvarg borde ju ge en del.

jepp. har hört en del gott om bådadera.

SLCD:

Så länge du äter mer än du bränner så kommer du gå upp i vikt. Vad du lägger på dig handlar mer om träning än kost.

sant
Schism:

är väldigt spinkig. vill inte vara väldigt spinkig. skäms för att gå med t-shirt osv.

Hur känner du inför mjölk? När jag verkligen gick in för styrketräningen och ville få massa så drack jag runt 4 liter mjölk om dagen. Nu säger jag inte att du behöver dricka såpass mycket men det hjälper en hel del.