Aviseringar
Rensa alla

Kan man återanvända blekning?


Ämnesstartare

Jag blekte håret för första gången idag och blekte missfärgat hår som blivit mycket mörkare än resterande hår runtom pga en olycka. Ja håret ändrade färg efter jag slog mitt huvud.

Så, jag köpte Garnier Nutrisse Blondgrejs och det står att man inte ska spara det som blir över för att använda någon annan gång, utan man ska slänga skiten. Jag förstår inte varför. Klart det håller i någon vecka om man lägger skiten i kylen eller? Antar att de bara vill att man ska köpa mer produkter. Jag har ju använt typ en hundradel av det som är kvar i flaskan nu.

Jag orkar inte köpa nytt var tredje vecka. (Har kort hår och kommer fortsätta bleka utväxten)


   
Citera
Ämnesstartare

För att det bildas tryck i flaskan och den kan sprängas. Har du inte korken på torkar den istället.

Släng den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

waaaaaah. poff bäng mina potatisar förstörs (har den i kylen nu). håller inte till imorgon då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men blanda inte allt med en gång så kan du spara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjejen_jag:

men blanda inte allt med en gång så kan du spara.

Det tycker jag låter lite smart. Var lite rädd för att göra fel bara 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hejhejhejhej12345:

Det tycker jag låter lite smart. Var lite rädd för att göra fel bara 😛

du får ta lika mycket av varje sak


   
SvaraCitera
Jeay_L

Om du läser så ska du använda den direkt, inte låta den stå... Använde två förpackningar då jag färga håret förr, hade håret ner till rumpan så det gick åt lite färg ^^ å då gjorde vi alltid i ordning andra flaskan då 1:a börja ta slut just för att de inte skulle sprängas!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag glömde slänga den. gick in i badrummet och såg att den skummat över som fan. blev sjuuukt snurrig av att vara där inne i 10 sekunder. nu har jag slängt den. hihihih. öppnade två fönster också. vill inte vakna död imorgon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aaaah kan fortfarande inte gå in i hallen. det slår slint i skallen direkt. jag borde bjuda in lite pundare till mitt badrum


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera