Aviseringar
Rensa alla

Kan man bekräfta min teori?


Ämnesstartare

Hej!
Tror att jag är kortväxt och har nyligen börjat störa mig på att jag har väldigt små bröst trots att jag inte lider av undervikt. Minns att jag hade större bröst för ett par år sedan, när jag var rundare... Men kan minnas fel.
Hur som helst, har alltid ätit väldigt dåligt under mina - snart - 19 år och misstänker att det kan vara orsaken bakom bland annat mina små bröst och min längd.
Det konstiga är att jag inte är smal (ngt jag redan nämnt), har aldrig vart det, så jag har ytterligare misstankar om att min stressiga/traumatiska uppväxt kan ha haft en relativt negativ inverkan på min fysiska utveckling.

Min fråga till er alla är om någon på något sätt kan bekräfta att de här sambanden stämmer.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Nje.. tror du inte att det är genetiskt? Man ser olika ut. Vissa mediciner är hormonrubbande också, så jag antar att livssituation kan påverka tillväxthormon utöver de "vanliga" substanserna. Definitionen av smal är dessutom väldigt subjektiv.. så du kanske skulle behöva gå upp några kilo, dunno.

/samhällselevRullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det låter rimligt tycker jag. 


   
SvaraCitera

jag har också ätit rätt kasst genom hela livet, minkropp ser ut som ett barns mer eller mindre, trots att kvinnor, åtminstone på mammas sida, har mycket kvinnliga former. jag är ändå "väldigt" lång. men ah. med små bröst och ca inga höfter + ingen midja 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu är ju jag kille och har ätit för två sedan jag började skolan för många år sedan och jag är fortfarande smal. Går inte upp ett gram trots att jag vräker i mig mat. Pappa är däremot "lite" överviktig. Men läkarna säger att anledningen till att jag kan äta för två och ända vara smal beror på att jag har en effektiv ämnesomsättning. Skeptisk

Äter för övrigt bra, är ingen vegetarian. Blink


   
SvaraCitera

Yamaha 125 biker: Äter för övrigt bra, är ingen vegetarian.Blink

som att dessa två inte skulle gå att kombinera...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: som att dessa två inte skulle gå att kombinera...

Jag sa aldrig att det inte går att vara vegetarian och samtidigt få i sig bra och näringsrik mat. Men det är större risk att få bristsjukdomar och bli underviktig som vegetarian än om man frossar i animalisk föda.
Eller för att uttrycka det så här så kanske du förstår mig bättre - det är betydligt lättare att bli överviktig på animalisk föda än på vegetarisk föda.  Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha 125 biker:

Jag sa aldrig att det inte går att vara vegetarian och samtidigt få i sig bra och näringsrik mat. Men det är större risk att få bristsjukdomar och bli underviktig som vegetarian än om man frossar i animalisk föda.
Eller för att uttrycka det så här så kanske du förstår mig bättre - det är betydligt lättare att bli överviktig på animalisk föda än på vegetarisk föda.  Blink

är du acid biker


   
SvaraCitera

Yamaha 125 biker: Eller för att uttrycka det så här så kanske du förstår mig bättre - det är betydligt lättare att bli överviktig på animalisk föda än på vegetarisk föda.

du är så gullig när du antyder att min hjärna tynar bort pga att jag inte äter kött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

du är så gullig när du antyder att min hjärna tynar bort pga att jag inte äter kött

Nu var ju inte mitt inlägg riktat till just dig eftersom inte du är TS!  Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha 125 biker:

Jag sa aldrig att det inte går att vara vegetarian och samtidigt få i sig bra och näringsrik mat. Men det är större risk att få bristsjukdomar och bli underviktig som vegetarian än om man frossar i animalisk föda.
Eller för att uttrycka det så här så kanske du förstår mig bättre - det är betydligt lättare att bli överviktig på animalisk föda än på vegetarisk föda.  Blink

det är svårare att äta hälsosamt som köttätare. då inkluderar jag risk för bristsjukdomar och undernäring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

är du acid biker

Det är nog en viss skillnad att heta Gaye Bykers mot att vara en biker.  Glad  Mycket glad  Cool


   
SvaraCitera

Yamaha 125 biker:

Nu var ju inte mitt inlägg riktat till just dig eftersom inte du är TS!  Mycket glad

du citerade mig, skrev ett svar till mig innehållandes en dumförklaring. tack. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det är svårare att äta hälsosamt som köttätare. då inkluderar jag risk för bristsjukdomar och undernäring.

Självfallet, men alla som äter animalisk mat (hoppas jag) även äter en blandad föda av kött-, fisk- o fågel, mycket grovt bröd, mjölk, ost och självklart även grönsaker och frukt. Då får man i sig en bra blandad kost.

Dvs med animalisk föda menar jag INTE bara hamburgare gjorda på nötkött till både frukost, lunch och middag.  Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

du citerade mig, skrev ett svar till mig innehållandes en dumförklaring. tack. 

OK, men åter till ditt inlägg...

elverpigen: jag har också ätit rätt kasst genom hela livet, minkropp ser ut som ett barns mer eller mindre, trots att kvinnor, åtminstone på mammas sida, har mycket kvinnliga former. jag är ändå "väldigt" lång. men ah. med små bröst och ca inga höfter + ingen midja 🙂

...äter du animalisk eller vegetarisk mat?


   
SvaraCitera