Aviseringar
Rensa alla

Kan man bli kär i någon man endast pratat med på nätet?


emma_janj93:

Tror du inte man kan få dom djupakänslorna innan man träffat killen?

Nej, det tror jag inte.

Jag har så klart ingen aning om hur andra fungerar - men jag fungerar inte så. Såklart har jag fått känslor för någon som jag prata talat med över internet, men jag kan inte älska/vara kär i någon som jag inte träffat irl.


   
SvaraCitera

Det är väll inte något konstigt i sig, Det är ju en personlighet man är ute efter, om man inte är ett utseende fixera jävla tard som majoriteten av alla människor.


   
SvaraCitera

gjordes en studie för ett litet tag sedan som bevisade att det inte är möjligt att bli kär i någon över internet. det är förmodligen bara matförgiftning


   
SvaraCitera

Jag tror att man kan det. Men sen när man träffas kanske man inte känner likadant. Det är ju för att man inte har sett allt av personen (dvs om man inte sett personen i cam). Fast även om man har gjort det så är det mycket annat som finns kvar. Man har t.ex inte varit nära personen, och jag tror egentligen inte att man kan bli "riktigt" kär förrän man har varit det.


   
SvaraCitera

Givetvis!

Att bli kär handlar mindre om personen i fråga än vad det handlar om vad som försiggår i ens eget inre.

Varför skulle man inte kunna det? Oavsett om man blir kär IRL eller OL så är det alltid ens egna bild av den andra personen man blir kär i, aldrig i personens självbild.


   
SvaraCitera

Du kan bli kär i den bilden du format av personen och den bilden kan stämma in med hur personen är i det verkliga livet.

Observera att det här är det enda korrekta svaret, enligt mig. Inget annat svar r mer rimligt så LÄS.


   
SvaraCitera