Aviseringar
Rensa alla

Kan man bli kär på internet?


crushcrushcrush:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

[cheers]


   
SvaraCitera

crushcrushcrush:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

har lite svårt att tro att man kan bli det innan man träffar personen IRL o ser vad den "går för" så att säga.. jag gillade mitt ex innan vi träffades.. men blev kär först efter att ha träffat henne i ngn månad [y]

NormaJean:

men blir man kär nuförtiden?

eh ja [confused]

hejkattunge:

Krävs dock att man ska ha träffats

[y]


   
SvaraCitera

Alltså. Folk blir ju kära i varandra efter att ha träffats bara ett par gånger (snackar irl nu alltså) så tror bra mycket mer på att man kan bli kär i någon man snackar flera månader med på inet


   
SvaraCitera

Min motivering till NEJ det kan man INTE är följande:

Man måste träffas irl för att få rätt bild av personen. Även om ni såg en bild på mig ist för på ett dörrhandtag, så har ni säkert hur olika uppfattningar som helst av mig som person.

Dem man själv chattat med i månader och sedan träffat irl har ju inte alls varit som man tänkt sig.

Jag tror att man blir kär i sin egen bild av personen, sina egna drömmar och att man ger personen egenskaper som man inbillar sig eller hoppas att denne har.

Möjligtvis om man cammar normalt Dold text: (inget snusk [no-no]) med varandra, men inte genom text och bild!


   
SvaraCitera

crushcrushcrush:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Eller ja, lite smått förtjust i alla fall. Man kan ju helt klart fatta tycke för någon. Jag själv fick kontakt med en pojke här på UM, vi pratade några månader och sedan träffades vi och har nu varit tillsammans i drygt ett halvår, och jag var ju ganska mycket förtjust i honom redan innan vi träffades. [smile]


   
SvaraCitera

dörrhandtaget:

Man måste träffas irl för att få rätt bild av personen. Även om ni såg en bild på mig ist för på ett dörrhandtag, så har ni säkert hur olika uppfattningar som helst av mig som person.

Dem man själv chattat med i månader och sedan träffat irl har ju inte alls varit som man tänkt sig.

Jag tror att man blir kär i sin egen bild av personen, sina egna drömmar och att man ger personen egenskaper som man inbillar sig eller hoppas att denne har.

Jau, man kan ju bli kär i fel bild av personen men man är ju fortfarande kär [rolleyes]

dörrhandtaget:

Möjligtvis om man cammar normalt

Jopp, det hjälper en hel del. Borde helst snacka å fast det gör man väll helst över telefon 😛


   
SvaraCitera

filulilus:

Jopp, det hjälper en hel del. Borde helst snacka å fast det gör man väll helst över telefon 😛

ja det är bara då jag kan gå med på att man kan bli kär "via internet".. om man cammar normalt och snackar i tele massor. Annars går det ju inte. Fatta vad besviken man kan bli om man e kär i nån i flera år, så träffas man och man ba dööör vad hemsk personen är (ursäkta fjortisspråket)


   
SvaraCitera

dörrhandtaget:

ja det är bara då jag kan gå med på att man kan bli kär "via internet".. om man cammar normalt och snackar i tele massor. Annars går det ju inte. Fatta vad besviken man kan bli om man e kär i nån i flera år, så träffas man och man ba dööör vad hemsk personen är (ursäkta fjortisspråket)

Jau det borde ju sug rätt hårt. Men jopp, camma å prata är viktigt så man vet hur personen är [y]


   
SvaraCitera

crushcrushcrush:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Lol, epic fail


   
SvaraCitera

Förälskad, ja. Kär på riktigt, tror inte det.


   
SvaraCitera

Man blir kär i den bilden man får av personen,eftersom d är en helt annan sak att sen träffa den irl,man gillar intrycket den ger som kanske inte alltid stämmer överens med hur den är irl.


   
SvaraCitera

DPope:

[y]

hejkattunge har alltid rätt [cute]


   
SvaraCitera

jag tror att man lurar sig själv om man aldrig träffat personen irl, och anser att man är kär. fast såklart så kan man inte förneka sina känslor. så jag vetinte.


   
SvaraCitera

crushcrushcrush:

Nja (Du röstade på detta alternativ)

Stort nja på det här.
Man blir väl kär i den bilden man målat upp i sitt huvud, och det är sällan den stämmer med verkligheten.


   
SvaraCitera