Aviseringar
Rensa alla

Kan man bli kär på nätet?


Ämnesstartare

Jag hör ofta kompisar berätta om hur mycket de "gillar någon", självklart frågar jag dem hur ofta de har träffat tjejen eller killen?
De svarar blygt att de inte har träffat honom/henne.
Detta är något jag inte förstår mig på, verkligen helt oförståeligt enligt mig.

Så min fråga lyder som det står i rubriken.
- Kan man bli kär på nätet?


   
Citera
Ämnesstartare

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

ja

Har du varit kär i någon på nätet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha kär tror jag verkligen inte på. Men jag tror absolut man kan känna ett intresse för en person och känna att en chans finns att man kan gilla personen eller till och med bli kär.

haha jag är så vaksam med att använda begreppet "kär", tycker det kastas runt för mycket, vissa blir ju aldrig någonsin kära liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sameshit:

Har du varit kär i någon på nätet?

kanske. har nog aldrig varit kär på riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart man kan det om den personlighet som presenteras för väcker känslor. Inget alls konstigt.


   
SvaraCitera
mynona

Varför inte, egentligen. på nätet lär man trots allt känna någon psykiskt, och är det inte psyket man egentligen blir kär i?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Men jag tror absolut man kan känna ett intresse för en person och känna att en chans finns att man kan gilla personen eller till och med bli kär.

Precis detta tror jag med på, men jag är fast besluten om att man måste ha träffat personen innan man kan avgöra ifall man är kär eller inte! Man kanske blir kär i en bild man har av personen.. men man kan ju inte veta ifall bilden stämmer eller inte förens man träffat personen.

Hjärtlös:

har nog aldrig varit kär

Vad får dig att tro att man kan bli kär på nätet då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

och är det inte psyket man egentligen blir kär i?

du har en poäng här men samtidigt så tror jag att psyket förskönas lite när det bara är på skriftlig nivå. Eller visar i alla fall inte hela ens personlighet, utan bara bitar utav den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Varför inte, egentligen. på nätet lär man trots allt känna någon psykiskt, och är det inte psyket man egentligen blir kär i?

OF 5:

Klart man kan det om den personlighet som presenteras för väcker känslor. Inget alls konstigt.

Fast som jag tidigare skrev, man kan ju inte helt säkert veta att det är personen man är kär i. Tills man har träffat personen tror jag att det är bilden av personen man är kär i. Sedan kan ju den stämma, och då är man kär i personen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sameshit:

Vad får dig att tro att man kan bli kär på nätet då?

tänker på det som of 5 och mynona skriver..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sameshit:

Fast som jag tidigare skrev, man kan ju inte helt säkert veta att det är personen man är kär i. Tills man har träffat personen tror jag att det är bilden av personen man är kär i. Sedan kan ju den stämma, och då är man kär i personen

Skrev helt flamsigt nu, men ni hajar nog vad jag menar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sameshit:

rt veta att det är personen man är kär i. Tills man har träffat personen tror jag att det är bilden av personen man är kär i. Sedan kan ju den stämma, och då är man kär i persone

Formulerade mitt inlägg som jag gjorde av precis den anledningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man är ju kär i bilden av personen! Innan man vet ifall bilden stämmer in på personen, och det kan man inte veta förens man har träffat personen! Snälla, håller ni inte med? Man kan väl ändå inte bli KÄR på nätet, kanske skapa ett intresse..det förstår jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man blir ju kär i bilden av personen i verkligheten också
det är inte förrän man lärt känna någon helt som man vet
och jag har aldrig lärt känna någon helt
så jag kommer aldrig veta.


   
SvaraCitera