Aviseringar
Rensa alla

Kan man bli kär på nätet?


Ämnesstartare

äsh jag vet inte själv


   
SvaraCitera
mynona

Sameshit:

Fast som jag tidigare skrev, man kan ju inte helt säkert veta att det är personen man är kär i. Tills man har träffat personen tror jag att det är bilden av personen man är kär i. Sedan kan ju den stämma, och då är man kär i personen

Fingerprints:

du har en poäng här men samtidigt så tror jag att psyket förskönas lite när det bara är på skriftlig nivå. Eller visar i alla fall inte hela ens personlighet, utan bara bitar utav den.

Det är sant, men är det inte samma sak även irl? Är det ovanligt att man tillskriver den man blir kär i alla de egenskaper man har behov av i ett förhållande, för att när förälskelsestadiet gått över upptäcka att personen inte alls var den man trodde? är det inte ett vanligt symptom vid förälskelse att vara blind för föremålets fulla personlighet och göra hen till symbol för vad man vill ha?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

man blir ju kär i bilden av personen i verkligheten också
det är inte förrän man lärt känna någon helt som man vet
och jag har aldrig lärt känna någon helt
så jag kommer aldrig veta.

Preis, du har inte blivit kär via nätet inte jag heller. Någon som har blivit det, får gärna förklara hur man kan bli det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sameshit:

Man är ju kär i bilden av personen!

Blir man inte det utanför internet också [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Det är sant, men är det inte samma sak även irl? Är det ovanligt att man tillskriver den man blir kär i alla de egenskaper man har behov av i ett förhållande, för att när förälskelsestadiet gått över upptäcka att personen inte alls var den man trodde? är det inte ett vanligt symptom vid förälskelse att vara blind för föremålets fulla personlighet och göra hen till symbol för vad man vill ha?

tror inte jag skulle kunna bli kär i någon jag inte kände helt i alla fall. Fast man vet ju aldrig, en dag kanske det bara smäller till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Blir man inte det utanför internet också

Jo, ifall bilden på personen stämmer. Men det kan man inte veta förens man har träffat personen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Blir man inte det utanför internet också

skrev det.. du är smart of 5


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FUCK KÄRLEK! KÄRLEK KAN GÅ OCH DÖ!!
mvh optimisten [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Blir man inte det utanför internet också

absolut! Men över internet kan man ju dölja ganska övergripande egenskaper såsom exempelvis blyghet som inte alls märks i ens internetrelation men som märks direkt när man ses.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

är det inte ett vanligt symptom vid förälskelse att vara blind för föremålets fulla personlighet och göra hen till symbol för vad man vill ha?

Jo vid desperation vid att ha någon att älska.
Annars tar man sig tid och lär känna personen, och blir istället kär i Personen eller så blir man inte det. Låter inte det rimligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

över internet kan man ju dölja ganska övergripande egenskaper såsom exempelvis blyghet som inte alls märks i ens internetrelation men som märks direkt när man ses.

Att det är svårare att mörka saker irl förändrar ju egentligen inte om man kan bli kär i personen eller ej. Det är ju fortfarande personligheten man är ute efter eller jag kanske är alldeles för oytlig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

absolut! Men över internet kan man ju dölja ganska övergripande egenskaper såsom exempelvis blyghet som inte alls märks i ens internetrelation men som märks direkt när man ses.

Ja och ifall man är våldsam kan man gömma det bakom skärmen med, finns massa egenskaper man kan dölja bakom skärmen men inte i verkligheten.


   
SvaraCitera
mynona

Fingerprints:

tror inte jag skulle kunna bli kär i någon jag inte kände helt i alla fall. Fast man vet ju aldrig, en dag kanske det bara smäller till.

Man känner nog aldrig någon helt vad det än gäller. Inte ens sin mamma känner man alla sidor av och hon känner inte alla sidor av dig. Jag tycker mig observera att det är ett vanligt symptom vid förälskelse att göra en människa till en fantasibild och vara blind för dess fel fram till att förälskelsen har gått över, men är du inte sådan kan man inte annat än lyckönska!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Att det är svårare att mörka saker irl förändrar ju egentligen inte om man kan bli kär i personen eller ej. Det är ju fortfarande personligheten man är ute efter eller jag kanske är alldeles för oytlig

tror faktiskt det är en ganska falsk känsla av kärlek i så fall innan man känner personen, både irl och över internet.

Sameshit:

Ja och ifall man är våldsam kan man gömma det bakom skärmen med, finns massa egenskaper man kan dölja bakom skärmen men inte i verkligheten.

blyghet var bara ett exempel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konstigt i min värld.

Personkemi! är så mycket kemikalier och hormoner och immunsystem som ska matcha.


   
SvaraCitera