Aviseringar
Rensa alla

kan man bli MMA-proffs om man börjar när man är 18


Ämnesstartare

har ytterst lite bakgrund i fighting generellt men jag är fan inställd på att bli proffs! går på varje träning och gör allt som krävs för att bli bättre och bättre, enda nackdelen är väl att jag går lite för långt ibland på träningarna, tar i mer än jag borde under sparring osv, men vet ni nån som började som 18-åring eller äldre som sen har nått toppen?

eller är det alldeles för sent för mig?


   
Citera
Ämnesstartare

det ända som är bögigare än att vara bög är att hålla på och se på mma


   
SvaraCitera

Nej men jag tror du skulle kunna sadla om till bagare, får en känsla av att det är du. MMA är för killar med lite stake.. Får den känslan av att du är lite mesig, du får ta i lite när du talar du har så pipig röst..
Men om du kämpar så kan du kanske ta d


   
SvaraCitera

Joe frazier började boxas då han var långt in på sina "tjugotal", mästare ett par år senare.

Image

Har man rätt gener så tror jag inte det spelar så oerhört stor roll om du börjar då du är 10 eller om du är 25, det handlar om du är född med det eller inte[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl inte så många 12-åringar som håller på med MMA, så de flesta börjar någongång i tonåren eller senare iallfall.


   
SvaraCitera

Ganska många mma proffs som börjat på senare dar, utan fighting bakgrund har jag för mig. 90% mentalt 10% fysik = inte helt omöjligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

18 är verkligen ingen ålder när det kommer till kampsport.


   
SvaraCitera

Det är väl inte så roligt att gå runt med en massa ärr och skador när man precis har blivit vuxen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flifvetbäst:

det handlar om du är född med det eller inte

BS! Man föds naken och helt tom i princip. Man skapas under sin uppväxt och föds inte till en fighter i vilket fall.

blackorwhite:

eller är det alldeles för sent för mig?

Det är inte för sent.


   
SvaraCitera

döög:

det ända som är bögigare än att vara bög är att hålla på och se på mma

Du är dum i huvet...


   
SvaraCitera

WeeSC:

BS! Man föds naken och helt tom i princip. Man skapas under sin uppväxt och föds inte till en fighter i vilket fall

dina fysiska förutsättningar föds du visst med. ifall du inte hört talas om dna. sen är det en fråga om man har den disciplin och motivation som krävs för att ta vara på dem.

även intelligenskvoten föds man med, det enda som uppväxten påverkar är personligheten, människans värderingar och syn på saker och ting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flifvetbäst:

även intelligenskvoten föds man med, det enda som uppväxten påverkar är personligheten, människans värderingar och syn på saker och ting.

Jaja, fast nu hittar du på din busegangster. Sluta gangstra nu!


   
SvaraCitera

WeeSC:

Jaja, fast nu hittar du på din busegangster. Sluta gangstra nu!

dagens tuffaste.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flifvetbäst:

dagens tuffaste.

Jag vet inte vad jag skulle skriva [smile] du pwna mig.


   
SvaraCitera

har du disciplin så kan du!


   
SvaraCitera