Aviseringar
Rensa alla

Kan man bli sjuk av för mycket träning + en annan fråga


Ämnesstartare

Vet att jag är ung men undrar två saker.

1: Kan man träna så mycket att man blir sjuk? I så fall, hur lång tid tar det innan man blir sjuk om man tränar mycket och hur mycket ska man träna? Om ja till det här är det farligt att bli sjuk av att träna för mycket?

2: Hur farligt är det att träna mycket och äta lite?

Tack på förhand.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ju längre man springer desto dummar är man - Patrik sjöberg

Nä men i alla fall äter du för lite efter träning så kommer du inte tillgodogöra dig din träning utan bryta ned kroppen istället, typiskt obra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan få ätstörningar
aldrig bra
jättefarligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tränar du jättemycket och aldrig låter kroppen återhämta sig ens då du har förkylnig eller annan sjukdom i kroppen så får du nedsatt prestationsförmåga och riskerar följdsjukdomar.

Motionerar du jättemycket och aldig låter kroppen återhämta sig ordentligt bryter du ner den istället för att bygga upp den.

motionerar du jättemycket och inte äter tillräckligt med mat för det bryter du ner kroppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, du kan bli sjuk av att motionera för mycket.
och inte bara på grund av för lite föda, om så skulle vara fallet.

personligen fuckade jag upp benet av för mycket träning. jag sprang varje dag och detta resulterade i en överansträngning i form av att mitt ben bucklade sig.
foten och upp till knät täcktes med må bucklor som var ytterst obehagliga.
detta resulterade i en månads inaktivitet, och detta var ändå bara efter en veckas träning. inte varje dag, men kanske 5 av 7.

och detta är nog bara EN av saker som kan hända.


   
SvaraCitera

OF 5:

Ju längre man springer desto dummar är man - Patrik sjöberg

[bigsmile][love]

ont om du tränar hårt blir kroppen mer mottaglig för virus/bakterier eftersom kroppen efter träning är trött/svag om du då utsätts för bakterier/virus är det större risk att du blir sjuk.


   
SvaraCitera

Tränar du mycket, ska du äta mycket, Tränar du lite, ska du äta lite. Tränar du mycket och äter lite kommer du gå ner i vikt, och förebygger muskler.

mopsen:

personligen fuckade jag upp benet av för mycket träning. jag sprang varje dag och detta resulterade i en överansträngning

Hände ungefär samma sak för mig. Kunde inte springa, och ibland knappt ens gå, under två månader. Fick besöka en sjukgymnast under denna tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

personligen fuckade jag upp benet av för mycket träning.

Har också gjort detta. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm, elitidrottare kan lättare bli förkylda har jag hört.

Själv tränar jag aldrig och har inte haft nån inflensa sedan -99, blir heller aldrig förkyld.

Sitt när du är ung- så orkar du stå när du är gammal.


   
SvaraCitera

Jag är jävligt trött och skumläste, läste helt ärligt "Kan man bli sjuk av för mycket tidelag" och dog.

Döm om min besvikelse när jag korrekturläste. [sad]


   
SvaraCitera