Aviseringar
Rensa alla

kan man byta namn?


Rymdpirat:

Menar du hos nationella betygsdatabasen eller listan läraren ropar upp elever från varje morgon? [crazy][crazy]

menar skolans dexter/vilketsystemdomnuanvändertillfrånvaroklasslistorochannattrams


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

menar skolans dexter/vilketsystemdomnuanvändertillfrånvaroklasslistorochannattrams

Fråga rektorn kanske. [crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera

mopsen:

kan man byta namn till sitt mellannamn?

elverpigen:

Kan hon bara börja presentera sig som stina hansson eller krävs nån omregistrering och grejer?

Omregistrering och grejer.

Det kostar ingenting att byta tilltalsnamn till ett namn man redan har. Görs hos Skatteverket. ​Länk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh, skatteverket kan visst också. Neat.


   
SvaraCitera

Har världens fulast mellannamn. Är glad at det inte är mitt tilltals namn. Petronella liksom. Hu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Petronella liksom.

Har haft en lärare med det namnet, lite coolt ju men a.. förstår, jag har Tony bl.a.


   
SvaraCitera

trubbig:

Har haft en lärare med det namnet, lite coolt ju men a.. förstår, jag har Tony bl.a.

Haha. Det funkar ju som mellannamn, vill inte att folk ska kalla mig för det.
Tony är ju äkta problembarnsnamn!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skatteverket om du inte ändrat innan. Gratis äre också.


   
SvaraCitera

isola:

Skatteverket om du inte ändrat innan. Gratis äre också.

vet du hur mkt det kostar att byta tilltalsnamn andra gången? till ett namn man redan har tänker jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

vet du hur mkt det kostar att byta tilltalsnamn andra gången? till ett namn man redan har tänker jag

Man får ansöka hos patent och registreringsverket då och det är lite jobbigare, men det bör ju gå igenom. Ca 400 kr har jag för mig.


   
SvaraCitera