Aviseringar
Rensa alla

Kan man döpa ett barn till Lasagne?


Ämnesstartare

Ja, alltså. Haha.

Kom just in på denna tanken. Men har ju aldrig hört om barn som har direkt namn efter kända maträtter förut. Vet om en flicka som heter "Tea" dock, men det är ju engelska.

Får man döpa barn till exempelvis "Lasagne"? Vad tror ni?  Spelar det någon roll om man ger en pojke eller flicka det namnet? På vilket kön klär sig "Lasagne" bäst som tilltalsnamn?    


   
Citera
Ämnesstartare

Även om så var möjligt, måste man tänka på barnet i fråga också, hur vida namnet är lämpligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan du vänligen söka någon form av hjälp för alla dina barntankar mvh


   
SvaraCitera
reben

förmodligen inte

"Ett förnamn får inte vara sådant att det kan uppfattas som stötande eller kan leda till obehag för den som ska bära det." 

mvh skatteverket.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:
Även om så var möjligt, måste man tänka på barnet i fråga också, hur vida namnet är lämpligt.

Hur tänker du nu? Kan det vara barnets utseende som möjligtvis spelar roll då? Lite som att ett tjockt barn skulle hete Köttbulle liksom.

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lasagne:

Hur tänker du nu? Kan det vara barnets utseende som möjligtvis spelar roll då? Lite som att ett tjockt barn skulle hete Köttbulle liksom.

 

Det är inte så jag menar.

reben: "Ett förnamn får inte vara sådant att det kan uppfattas som stötande eller kan leda till obehag för den som ska bära det."

Precis så jag menar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Kan du vänligen söka någon form av hjälp för alla dina barntankar mvh

Jag förstår mig inte på dig. Jag måste väl få tänka på barn hur mycket jag vill sålänge jag inte är någon annan till skada, och så långt kommer det aldrig någonsin att gå!

reben: "Ett förnamn får inte vara sådant att det kan uppfattas som stötande eller kan leda till obehag för den som ska bära det."

Vem avgör om det är obehagligt för barnet att bära namnet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lasagne:

Jag förstår mig inte på dig. Jag måste väl få tänka på barn hur mycket jag vill sålänge jag inte är någon annan till skada, och så långt kommer det aldrig någonsin att gå!

Vem avgör om det är obehagligt för barnet att bära namnet?

Barnet. Och omvärlden kan påverka det i negativ riktning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lasagne:

Jag förstår mig inte på dig. Jag måste väl få tänka på barn hur mycket jag vill sålänge jag inte är någon annan till skada, och så långt kommer det aldrig någonsin att gå!

Du kränker ju redan barns integritet och har en ohälsosam syn på barn som heller inte gagnar dig, så du behöver ju hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej: Barnet. Och omvärlden kan påverka det i negativ riktning.

Och hur hade du tänkt dig att barnet i fråga skall kunna lägga fram sina åsikter då barnet varken kan kommunicera i tal eller skrivt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Du kränker ju redan barns integritet och har en ohälsosam syn på barn som heller inte gagnar dig, så du behöver ju hjälp.

Det har jag verkligen inte! Jag tycker väldigt mycket bra om barn. JAG VILL INTE HA SEX MED BARN. Förstår du nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lasagne:

Det har jag verkligen inte! Jag tycker väldigt mycket bra om barn. JAG VILL INTE HA SEX MED BARN. Förstår du nu?

Men du förstår väl ändå att din besatthet av barn inte är okej? Du tar dig rätten att studera människor med en jävla kikare. Människor i en ålder du mentalt ska ha vuxit ifrån för längesedan. För din skull så bör du ju söka hjälp innan du blir gripen alt ordentligt misshandlad. Folk ser ej med blida ögon på vuxna som stirrar på barn med kikare, you know.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lasagne: JAG VILL INTE HA SEX MED BARN.

Men det kan växa misstankar, när du liksom står där och iakttar. Misstankar och obehag. 


   
SvaraCitera

Nej, jag tror myndigheterna accepterar maträtter som tilltalsnamn. Däremot skulle jag kunna tänka mig att du kan byta efternamn från ex Svensson till Lasagne. Men det är en vild gissning. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Men du förstår väl ändå att din besatthet av barn inte är okej?

Jag är inte ens besatt av barn. Kan du sluta att slänga massa förolämpningar åt mitt håll?

isola: Människor i en ålder du mentalt ska ha vuxit ifrån för längesedan.

Vad har deras mentala ålder med något att göra?

isola: Folk ser ej med blida ögon på vuxna som stirrar på barn med kikare, you know.

Lugna dig, jag har inte ens använt den där kikaren än! Jag skrev att jag hade införskaffat mig en för framtida tillfällen.

Tjohej:

Men det kan växa misstankar, när du liksom står där och iakttar. Misstankar och obehag. 

Du har inte ens sett hur platsen ser ut. Inte en chans att de ser mig från förskolan.

Yamaha biker:
Nej, jag tror myndigheterna accepterar maträtter som tilltalsnamn. Däremot skulle jag kunna tänka mig att du kan byta efternamn från ex Svensson till Lasagne. Men det är en vild gissning. 

Haha. Skulle jättegärna göra detta, byta mitt efternman till Lasagne alltså! Hur mycket tror du det kostar?


   
SvaraCitera