Aviseringar
Rensa alla

Kan man döpa ett barn till Lasagne?


Lasagne:

Jag är inte ens besatt av barn. Kan du sluta att slänga massa förolämpningar åt mitt håll?

Vad har deras mentala ålder med något att göra?

Lugna dig, jag har inte ens använt den där kikaren än! Jag skrev att jag hade införskaffat mig en för framtida tillfällen.

Du har inte ens sett hur platsen ser ut. Inte en chans att de ser mig från förskolan.

Haha. Skulle jättegärna göra detta, byta mitt efternman till Lasagne alltså! Hur mycket tror du det kostar?

Byta efternamn? 1.800 kronor enl Patent- och registreringsverket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha biker:

Byta efternamn? 1.800 kronor enl Patent- och registreringsverket

Tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lasagne: Du har inte ens sett hur platsen ser ut. Inte en chans att de ser mig från förskolan.

Nej, det har jag inte. Men även om personal inte ser dig, kan säkert andra göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:

Nej, det har jag inte. Men även om personal inte ser dig, kan säkert andra göra det.

Klart andra ser mig, går förbi människor på parkvägen hela tiden. Men de tänker väl inte på vilket håll jag tittar åt. Är väl inte bara jag som sitter på den bänken heller varje dag. Brukar tala med en äldre man där ibland som kommer och sätter sig med sin hund. 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

reben:
förmodligen inte

"Ett förnamn får inte vara sådant att det kan uppfattas som stötande eller kan leda till obehag för den som ska bära det." 

mvh skatteverket.se

Finner detta lustigt, då man kan döpa sig till exempelvis Dick. Heter nog hellre Lasagne - TUSEN gånger om! 


   
SvaraCitera
reben

PMR:

Finner detta lustigt, då man kan döpa sig till exempelvis Dick. Heter nog hellre Lasagne - TUSEN gånger om! 

dick e 1 etablerat namn ?
lasagne e 1 mat


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

reben:

dick e 1 etablerat namn ?
lasagne e 1 mat

.. och jag älskar mat? :'( 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad äre för fel på folk..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fattar inte heller varför man inte får heta Lasagne, specieltl som efternamn låter det himla fräckt. Tänk att ni uttalar det med en fransk dialekt, då låter det sjukt fint! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om inte så prova med lasagn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Vad äre för fel på folk..

undrar också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gammalumare:

undrar också

Tack en normal person 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Vad äre för fel på folk..

Ja, det kan man undra.


   
SvaraCitera