Aviseringar
Rensa alla

Kan man få csn för kurser man redan har läst?


Ämnesstartare

Som titeln lyder. Kan man få csn bidrag för några kurser som man redan har läst? Om man väljer att läsa en bastermin och man redan har läst basår innan kan man få csn för basterminen?

Någon som vet?


   
Citera
Ämnesstartare

Vet ej. Sorry. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan aldrig tänka mig att man kan få bidrag retroaktivt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför skulle man läsa något man redan har läst??? Haha men nej, skulle inte tro det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan inte få csn för samma kurs 2 ggr iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd: du kan inte få csn för samma kurs 2 ggr iaf

fast hur kollar csn när man söker pengar? Kollar de inte enbart hur många poäng man tar eller kurserna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

fast hur kollar csn när man söker pengar? Kollar de inte enbart hur många poäng man tar eller kurserna?

vet ej hatar dom så jag vet inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: Som titeln lyder. Kan man få csn bidrag för några kurser som man redan har läst? Om man väljer att läsa en bastermin och man redan har läst basår innan kan man få csn för basterminen?

Någon som vet?

Du ska gå på komvux antar jag? Tror det fungerar som så där att du kan läsa upp en kurs som du tidigare läst på gymnasiet för full ersättning. Skulle du vilja läsa samma kurs ytterligare en gång på komvux så kommer det att kosta dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk: Skulle du vilja läsa samma kurs ytterligare en gång på komvux så kommer det att kosta dig.

nä jag menar på högskolan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: nä jag menar på högskolan

Samma regler kan fortfarande gälla. Ta upp det med en studievägledare dock för säkerhetsskull. Alt ställ frågan på FB. Finns en stor tråd om saken där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen som vet? Hur kollar csn?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man kan ju få garantiplats de jag tänker på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här är en galen idé: KOLLA MED CSN.

Men nej, ser inte varför man skulle få det, är min gissning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passe: Men nej, ser inte varför man skulle få det, är min gissning.

asså om jag har läst kurser såsom fysik A, Fysik B och Matematik D på ett basår men tänker mig att läsa bastermin på en annan högskola då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

asså om jag har läst kurser såsom fysik A, Fysik B och Matematik D på ett basår men tänker mig att läsa bastermin på en annan högskola då?

Det spelar ingen roll om du byter lärosäte. Varför ska du läsa samma skit igen? 


   
SvaraCitera