Aviseringar
Rensa alla

Kan man få csn för kurser man redan har läst?


Ämnesstartare

passe: Varför ska du läsa samma skit igen?

för garantiplatsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

för garantiplatsen

Du får inte pengar för något du redan läst en gång innan och klarat av kurserna... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passe: gång innan och klarat av kurserna...

aha ok. men om de så att jag har fortfarande Matematik D som jag behöver klara av?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

aha ok. men om de så att jag har fortfarande Matematik D som jag behöver klara av?

Har du inte klarat av den kursen och uppfyller andra krav för att få pengar av CSN så ska du vara behörig, ja. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passe: Har du inte klarat av den kursen och uppfyller andra krav för att få pengar av CSN så ska du vara behörig, ja.

för alla kurser som ges på basterminen? Även om jag har klarat 3 av dom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

för alla kurser som ges på basterminen? Även om jag har klarat 3 av dom?

Men nej. Varför ska du få pengar för något du redan klarat av?! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passe: Men nej. Varför ska du få pengar för något du redan klarat av?!

Jag tänker mig att jag har fortfarande Matematik D att klara av, jag har klarat Fysik A, Fysik B och Kemi A. Basterminen som ges under vårterminen är då perfekt då de erbjuder Matematik D och jag har inga problem att läsa de andra tre kurserna igen och så erbjuder de garantiplats. Men jag kan alltså inte få fullt bidrag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komvux tillåter väl inte att man läser samma kurser igen om man inte fick ig i dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anura du borde hitta en bra syo (eller syv kanske det heter nuförtin) du kan ringa lite nu och då. det skulle nog lösa många av dina problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jag tänker mig att jag har fortfarande Matematik D att klara av, jag har klarat Fysik A, Fysik B och Kemi A. Basterminen som ges under vårterminen är då perfekt då de erbjuder Matematik D och jag har inga problem att läsa de andra tre kurserna igen och så erbjuder de garantiplats. Men jag kan alltså inte få fullt bidrag?

Nej. Dessutom måste du läsa minst 50%. 


   
SvaraCitera