Aviseringar
Rensa alla

kan man få IG i UF om man inte blir klar?


Ämnesstartare

hej jag är en ensam uf-företagare som är säker på att jag inte blir klar.. någon som vet om man kan få IG


   
Citera
Ämnesstartare

Hur menar du med klar? Eftersom att UF är ett sätt att lära sig vissa kurser, så är ju själva poängen att du ska lära dig så mycket som möjligt, och inte att du ska sälja x antal diskborstar med inbyggd kam. Lärarna tittar mycket på din inställning till ämnet, så verka positiv och framåt etc.


   
SvaraCitera
Åtta

Jag föreslår att du frågar din lärare.


   
SvaraCitera

Fråga lärarn, vi får hoppas att h*n har förståelse :]


   
SvaraCitera

ja du har u inte gjort klart såj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du måste ju göra ett antal moment, typ 2 säljtillfällen och en budget och en årsrapport och blabla. Allt det där är lätt att fejka, mitt företag fejkade allt. Hela vårt projekt och produkt var påhittad och vi la ner sammanlagt ca 30 timmars arbete istället för de 150 det är tänk att man ska lägga ner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag gjorde samma sak , hade uf förra året och iår hade jag det som Projektarbete. La sådär max 15 timmar plus mässan och så var jag klar.

Eftersom du måste klara av vissa delar gör det att du kan få ig, däremot om du klarat av dom viktiga delarna och missar vissa andra ska läraren enligt mig inte kunna sätta ig på det.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera