Aviseringar
Rensa alla

Kan man gå upp i vikt av rökning?


Ämnesstartare

Nu har jag slutat röka så mycket som innan och jag har gått ner i vikt... vet inte om det beror på det men har iallafall ingen matlust längre känns det som.. <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sa ra:

Nu har jag slutat röka så mycket som innan och jag har gått ner i vikt... vet inte om det beror på det men har iallafall ingen matlust längre känns det som.. <3

Eller så kan du sluta röka??? [crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Eller så kan du sluta röka??? [crazy][crazy][crazy]

Ja, kanske om ett tag 🙂


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

ämnesomsättningen kanske försämras och då blir man tjock

Nä, den förbättras med 10 %.

TS: Ingen risk att du blir tjock av att röka. Ämnesomsättningen förbättras som sagt och hungern kan dämpas (inget jag upplevt dock HE HE). Däremot när du brukat nikotin ett tag och skall sluta så går många upp eftersom det sker en förändring i ämnesomsättningen.


   
SvaraCitera

Sa ra:

Nu har jag slutat röka så mycket som innan och jag har gått ner i vikt... vet inte om det beror på det men har iallafall ingen matlust längre känns det som.. <3

Vet inget om din vikt så jag borde kanske inte uttala mig men jag gör det ändå.
För det första: Att inte ha någon matlust är inget positivt. Mat är nödvändigt, så länge det gäller bra mat i hälsosamma mängder.
För det andra: Man behöver inte gå upp i vikt av att sluta röka. Jag gjorde det inte i alla fall.


   
SvaraCitera

CZeleaC:

En diet på enbart cigg och flaksvatten kombinerat med speed gör så att kilona bara rinner av.

Man behöver inte nikotin för hungerdämpning om man tar amfetamin.

Lounge fact:

Ämnesomsättningen förbättras

"Förbättras"? You fail biology forever.

enhimmelskdrog:

ämnesomsättningen kanske försämras

Och du med.


   
SvaraCitera

mediakatt:

"Förbättras"? You fail biology forever.

Pick a word


   
SvaraCitera

omg denna tråden handlar om vikt!!! det betyder att den har ÄS!!! LÅS DEN JÄTTESNABBT!!!!!!!

Crypto:

Crypto:

Crypto:

Crypto:

Crypto:

§10. Så kallat ”thinspiration”-material är inte tillåtet att publicera på sajten. Detta innefattar bilder, avatarer, kaloriräknare, tips och trix på hur man döljer sin sjukdom, länkar till pro-ana-sajter, dagliga matrutiner mm. Allt sådant material kommer konsekvent att raderas. Vi hänvisar istället de som lider av någon slags ätstörning till våra vänner på http://www.abkontakt.se/


   
SvaraCitera

farbror gugge:

LÅS

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man blir smal som en pinne bara efter första blossen, sluta aldriggggggggg! [surprised][censur][chocked]


   
SvaraCitera

Crypto:

[rolleyes]

MH VÄRSTA ÄSTRÅD JU!!!


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Pick a word

Förändras. Ökar. Höjs. Vilket ord som helst som inte antyder att en ökad metabolism nödvändigtvis eller ens gissningsvis är att se som en förbättring.

Och vad sägs om ett "kan" i meningen också för den delen? Nikotins påverkan på kroppen funktioner är inte konstant, den varierar ganska kraftigt beroende på nikotinintag och individ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Vet inget om din vikt så jag borde kanske inte uttala mig men jag gör det ändå.

Nä ..jag är inte tjock men jag har faktiskt gått upp i vikt mycket de senaste åren så..tom min mamma tycker det är bra om jag går ner i vikt. Har inget att göra med tråden, men..


   
SvaraCitera

Sa ra:

kan man gå upp i vikt av att röka?

Haha knappast den första negativa hälsoeffekten du bör oroa dig för om du röker.

Men ja, rökning kan påverka din ämnesomsättning negativt. Nikotin dämpar dock i allmänhet hungerkänslor och "sötsug" så det är troligt att du går ner lite om du röker istället för att äta/äter mindre p.g.a. att du röker.

Men bara så att du vet så kommer du må bättre om du bara äter mindre sötsaker, kanske mindre portioner, äter vettig mat och rör på dig regelbundet. Typ 30 min per dag räcker. Eller minst tre träningspass i veckan. är iaf de rekommendationer jag hört.

Ta hand om dig [y][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Haha knappast den första negativa hälsoeffekten du bör oroa dig för om du röker.

jag vet


   
SvaraCitera