Aviseringar
Rensa alla

Kan man leva utan alkohol?


Smilen
Ämnesstartare

Hur svårt är det att leva utan alkohol? Tänk er, aldrig kul i hela livet.


   
Citera
Ämnesetiketter

Ja, man kan leva ett väldigt bra liv utan alkohol


   
SvaraCitera

du spelar nykteristerna i gapet eller vad man säger.

mina bästa stunder har inte skett under påverkan av alkohol; de har skett under påverkan av ecstasy.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Falbe: ecstasy

? Förvånad


   
SvaraCitera

Klart man kan. Jag lever ett väldigt bra liv nästan helt utan alkohol - jag känner bara inget sug efter alkohol som många andra i min omgivning gör. Jag blir berusad kanske som mest typ tre gånger om året.

Smilen: Tänk er, aldrig kul i hela livet.

Alkohol är inte synonymt med att ha kul. Kan lova dig att jag har bra mycket mer kul utan alkohol än vad bra många har medGalenJag menar, att skratta åt alla fulla människor är bara det kul i sigMycket gladOskyldig

Hjärta


   
SvaraCitera

Jag klarar mig bra utan att någonsin vara full.Tumme upp


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Storchen84: berusad kanske som mest typ tre gånger om året.

Det är ju det man vill bli.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Det är ju inte alkoholen i sig som gör det, utan fyllan och man blir så mjuk.


   
SvaraCitera

Smilen: Det är ju det man vill bli.

Vadå? Berusad tre gånger om året? ;D

Smilen: utan fyllan och man blir så mjuk.

Så om jag fattat det rätt, så vill du ha fyllan och att bli... "så mjuk" - utan alkohol?

Hjärta


   
SvaraCitera

Ja det går alldeles utmärkt, jag vet människor som inte rört en droppe i sitt liv och ändå verkar kunna ha roligare än någon annan. Jag dricker mer än gärna själv men jag tror du har ett jävla skevt förhållande till rusdryckerna om du inte tror att det går att ha roligt utan dem. Visst är det en enkel lösning för att hälla lite bränsle på glöden en seg torsdagsmorgon men det är ju inte den enda lösningen.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Storchen84:

Vadå? Berusad tre gånger om året? ;D

Så om jag fattat det rätt, så vill du ha fyllan och att bli... "så mjuk" - utan alkohol?

Hjärta

Jag vill åt fyllan, det är den som är viktigast. Nu i nyår så funderar jag på att slå till ordentligt.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

dazed:
Ja det går alldeles utmärkt, jag vet människor som inte rört en droppe i sitt liv och ändå verkar kunna ha roligare än någon annan. Jag dricker mer än gärna själv men jag tror du har ett jävla skevt förhållande till rusdryckerna om du inte tror att det går att ha roligt utan dem. Visst är det en enkel lösning för att hälla lite bränsle på glöden en seg torsdagsmorgon men det är ju inte den enda lösningen.

På nyår får man dock se till att vara lite full. Alla borde vara fulla då som är vuxna.


   
SvaraCitera

Smilen: Alla borde vara fulla då som är vuxna.

...nä


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

dazed:
Ja det går alldeles utmärkt, jag vet människor som inte rört en droppe i sitt liv och ändå verkar kunna ha roligare än någon annan. Jag dricker mer än gärna själv men jag tror du har ett jävla skevt förhållande till rusdryckerna om du inte tror att det går att ha roligt utan dem. Visst är det en enkel lösning för att hälla lite bränsle på glöden en seg torsdagsmorgon men det är ju inte den enda lösningen.

Sedan dricker man så man inte blir jobbig eller skadar sig själv.


   
SvaraCitera

Smilen:

På nyår får man dock se till att vara lite full. Alla borde vara fulla då som är vuxna.

Nej det är väl inte alls vad det handlar om egentligen, sedan kan man ju tänka på GW som brukar citera Dean Martin har jag för mig att det är - "I never drink on new years eve, it's amateurs night"

Smilen:

Sedan dricker man så man inte blir jobbig eller skadar sig själv.

Lättare sagt än gjort ibland skulle jag säga


   
SvaraCitera