Aviseringar
Rensa alla

Kan man leva utan bil?


Ämnesstartare

Ice:
Det beror på.........
Obekväma arbetstider då blir det svårt att klara sig utan.
Ska man köper t.ex. en tv då blir det svårare att få hem den.
Bor man på landet då blir det svårare att ta sig sig någonstans utan..
Många jobb där krävs det körkort, t.ex. hantverkare och elektriker.

Men om man har schysta polare eller sin farsa har bil så kan man ju be dem kankse köra hem t:ven


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om en säljer delar utav det ens djur på bonngården producerar, har en råd att betala TVins frakt. 


   
SvaraCitera

Om du bor i en storstad klarar du dig, annars kan det bli tufft.


   
SvaraCitera
alien

Danne_cars: Tja jag vill ta körkort men jag kan inte p.g.a min syn men kan man leva utan bil resten av livet kan man verkligen de? tacksam för svar&råd 🙂

Du har ju själv besvarat din egna fråga. Om du p gr av synfel eller bristande syn inte kan få kk så får du ju acceptera fakta. Enda alternativet är att du träffar en partner (livskamrat) som har körkort eller om du får så god ekonomi så att du har råd med privatchaufför.

Å andra sidan vill ju sittande regering påhejade av (MP) skrota alla privatbilar så får (MP) för mycket att säga till om så är väl snart alla privatbilar ett minne blott. Tumme ned   Gråter


   
SvaraCitera

ja, det är klart man klarar sig utan bil. dock kan det ju bli problematiskt om du bor ute på landsbygd etc och har alldeles för långt för att palla cykla fram & tillbaka till jobb/skola och om kollektivtrafiken går helt fel för de tider du ska passa. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alien:

Du har ju själv besvarat din egna fråga. Om du p gr av synfel eller bristande syn inte kan få kk så får du ju acceptera fakta. Enda alternativet är att du träffar en partner (livskamrat) som har körkort eller om du får så god ekonomi så att du har råd med privatchaufför.

Å andra sidan vill ju sittande regering påhejade av (MP) skrota alla privatbilar så får (MP) för mycket att säga till om så är väl snart alla privatbilar ett minne blott. Tumme ned   Gråter

Vet du ens vad en privatchafför kostar?? De är ju förohelvete mega dyrt! De är redan dyrtmed att ha bil i dagensläge! Räcker med buss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tigerdrottningen:
ja, det är klart man klarar sig utan bil. dock kan det ju bli problematiskt om du bor ute på landsbygd etc och har alldeles för långt för att palla cykla fram & tillbaka till jobb/skola och om kollektivtrafiken går helt fel för de tider du ska passa. 

Men om man bor i gbg då?


   
SvaraCitera

Danne_cars:

Men om man bor i gbg då?

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:

har en cykel hemma men de  är bara så fucking jobbigt att cykla så att jag ska skaffa elcykel 🙂

hur kan du cykla/köra elcykel om du har så dålig syn att du inte kan ta körkort?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chipsreklam:

hur kan du cykla/köra elcykel om du har så dålig syn att du intearrow-10x10.png kan ta körkort?

jag har bra syn men jag ser typ inte småtexter på långtavstån o sånt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:

jag har bra syn men jag ser typ inte småtexter på långtavstån o sånt 

Skaffa linser eller glasögon. (Och snälla svara inte att det är ''ocoolt'' med glasögon och linser, för då får du skylla dig själv.) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:

jag har bra syn men jag ser typ inte småtexter på långtavstån o sånt 

då skaffar du linser eller glasögon.


   
SvaraCitera
alien

Danne_cars:

Vet du ens vad en privatchafför kostar?? De är ju förohelvete mega dyrt! De är redan dyrtmed att ha bil i dagensläge! Räcker med buss

Som jag skrev...

alien: Enda alternativet är att du träffar en partner (livskamrat) som har körkort eller om du får så god ekonomi så att du har råd med privatchaufför.

...så har du två alternativ.

Genomled hela grundskolan och gymnasiet utan glasögon och det var först när jag skulle ta kk som läkaren påpekade att jag var i behov av glasögon för att kunna få intyg till lämpet så att jag skulle kunna få kk.

Så idag är det inskrivet i kk att för att få framföra ett fordon som kräver kk så måste jag ha glasögon på mig. Men jag har självklart även glasögon när jag ex cyklar.

Jag kan ögonen på en myra utan glasögon men har svårt att se vad det står på skyltar på långt håll både utan och med glasögon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alien:

Som jag skrev...

...så har du två alternativ.

Genomled hela grundskolan och gymnasiet utan glasögon och det var först när jag skulle ta kk som läkaren påpekade att jag var i behov av glasögon för att kunna få intyg till lämpet så att jag skulle kunna få kk.

Så idag är det inskrivet i kk att för att få framföra ett fordon som kräver kk så måste jag ha glasögon på mig. Men jag har självklart även glasögon när jag ex cyklar.

Jag kan ögonen på en myra utan glasögon men har svårt att se vad det står på skyltar på långt håll både utan och med glasögon.

De hjälper inte med glas ögon men jag ser bra men min syn förbättras inte med glas ögon!:/ men kan man åka kollektivt jela livet?


   
SvaraCitera

l0l


   
SvaraCitera