Aviseringar
Rensa alla

Kan man snacka med sin lärare om allt?


Ämnesstartare


Kollade precis det här klippet och fastnade vid frågan om var den sociala gränsen går mellan lärare och elever? Hur mycket kompis kan man vara med sin lärare? Kan man snacka med sin lärare om allt?

Mina bästa lärare var de man kände att man kunde snacka med om allt men som man ändå behöll sin respekt för. It's a fine line. Har din lärare gått över gränsen någon gång? Eller känner du att du gjort bort dig och varit för mycket kompis med din lärare? Eller finns det ens någon gräns?


   
Citera

Hade en lärare när jag gick i åttan som brukade bjuda oss på cigg. Tyckte han var ascool då. Håller inte med nu.

I gymnasiet hade vi en lärarkandidat som frågade mig om jag ville följa med på sexklubb. Han var inte kvar så länge efter det


   
SvaraCitera

Minns när jag la till min lärare på MSN när jag gick i sjuan och han blockade mig Gråter


   
SvaraCitera

Mina lärare är där för att lära mig saker.... Oavsett vad så vill jag inte dela med mig av mitt privat liv till dom.


   
SvaraCitera

terrormat:
Hade en lärare när jag gick i åttan som brukade bjuda oss på cigg. Tyckte han var ascool då. Håller inte med nu.

I gymnasiet hade vi en lärarkandidat som frågade mig om jag ville följa med på sexklubb. Han var inte kvar så länge efter det

HAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHHA bästa skolan EU West.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:
Minns när jag la till min lärare på MSN när jag gick i sjuan och han blockade mig Gråter

Alltså bästa! Hjärta


   
SvaraCitera

terrormat:
Hade en lärare när jag gick i åttan som brukade bjuda oss på cigg. Tyckte han var ascool då. Håller inte med nu.

I gymnasiet hade vi en lärarkandidat som frågade mig om jag ville följa med på sexklubb. Han var inte kvar så länge efter det

Åh, vad jag känner igen mig i det där. Hade en lärare i högstadiet och jag tyckte att hon var den mest fantastiska och coola människan på jorden och jag vill inget hellre än att bli som henne. Men nu med några år distans frågar jag mig hur hon över huvudtaget fick jobb på en skola över huvudtaget. Hade jag haft barn så hade de definitivt inte fått ha henne som lärare!

Usch, vad jag känner mig gammal helt plötsligt... haha xD 


   
SvaraCitera

Beror på lärare. 

En del samtalsämnen kanske äventyrar betyg etc, trots att det ej bör ha ngn inverkan. 


   
SvaraCitera

Skulle inte vilja snacka om vad som helst med min lärare. Läraren ska vara just lärare. 


   
SvaraCitera

terrormat:
Hade en lärare när jag gick i åttan som brukade bjuda oss på cigg. Tyckte han var ascool då. Håller inte med nu.

I gymnasiet hade vi en lärarkandidat som frågade mig om jag ville följa med på sexklubb. Han var inte kvar så länge efter det

Konstiga lärare, såna personer ska inte direkt jobba på skolor. Han som delade ut cigaretter kan inte heller ha varit så långvarig? 
Sånt här brukar få ganska stor spridning ryktesvägen, konstigt att det har passerat. 


   
SvaraCitera

Jag la till mina gymnasielärare på Facebook. Dom ignorerade dessa i alla år som jag gick där, och accepterade förfrågningarna först efter studenten.
Såhär i efterhand tycker jag att det var bra gjort av dom. Det måste finnas en tydlig gräns mellan lärare och elever. 

Däremot tycker jag att man ska kunna prata med lärare om allt. Att de inte enbart är där just för undervisningen, utan att även kunna finnas där som stöd.

Dock har jag fått lära mig under mina skolår att det går inte. 
Jag hade väll otur.


   
SvaraCitera

Armagedon:

Konstiga lärare, såna personer ska inte direkt jobba på skolor. Han som delade ut cigaretter kan inte heller ha varit så långvarig? 
Sånt här brukar få ganska stor spridning ryktesvägen, konstigt att det har passerat. 

han var nog kvar långt efter att jag gått ut. egentligen var han en bra lärare eftersom han var väldigt rolig och entusiastisk, så man såg ofta fram emot hans lektioner. att han bjöd oss på cigg var däremot skitkonstigt

lärarkandidaten blev avstängd från utbildningen om jag inte minns fel


   
SvaraCitera