Aviseringar
Rensa alla

Kan man träna rösten?


Ämnesstartare

Jag älskar att sjunga, och jag gör det hellre än bra.

Jag har tonöra, och jag kan sjunga, men jag har verkligen ingen fin röst.
Finns det något sätt man kan träna det på, typ som med röstomfång, eller måste jag leva med det?


   
Citera

Run Riot:

Finns det något sätt man kan träna det på, typ som med röstomfång, eller måste jag leva med det?

Nja.. Du kan ju förbättra sång tekniken, men va jag vet så kan du ju inte precis göra din röst finare. Du kan ju träna så att den låter mjukare och sånt. Hur man tränar vet jag inte, du får väl gå sång lektioner antar jag.


   
SvaraCitera

Ja, man kan träna rösten så att den låter "finare".
Du kan bredda t.ex. bredda ditt register genom upprepade och regelbundna sångövningar. [smile]

Jag rekommenderar verkligen att du går på sånglektioner hos en duktig sångpedagog. Hittar du någon som är duktig kommer du att lära dig väldigt mycket.


   
SvaraCitera

Ja.


   
SvaraCitera

Vill låta som Chris Griffin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Du kan bredda t.ex. bredda ditt register genom upprepade och regelbundna sångövningar. [smile]

Jo men det är ju mer vad man använder rösten till, om rösten inte är fin så spelar det väl ingen roll. [shake]

Capture:

Jag rekommenderar verkligen att du går på sånglektioner hos en duktig sångpedagog. Hittar du någon som är duktig kommer du att lära dig väldigt mycket.

Har velat det ett tag, men samtidigt är jag lite osäker eftersom det för det första kostar en jävla massa, sen vet jag ju inte heller om jag får ut något av det senare.


   
SvaraCitera

Run Riot:

Jo men det är ju mer vad man använder rösten till, om rösten inte är fin så spelar det väl ingen roll. [shake]

Njä, omfånget är ju kanske inte det man ska jobba på först och främst om man vill få en finare klang. Finns många andra sångövningar och tekniker som hjälper dig med det. Olika tekniker med andning, "magstöd" osv.

Run Riot:

Har velat det ett tag, men samtidigt är jag lite osäker eftersom det för det första kostar en jävla massa, sen vet jag ju inte heller om jag får ut något av det senare.

Ja, det kostar ju oftast en hel. Själv känner jag i alla fall att jag har fått ut väldigt mycket av mina sånglektioner. Man behöver ju inte ha dem så ofta, jag har en gång i månaden. Men som sagt gäller det att hitta någon som är duktig, jag gick först till en rysk tant som verkligen inte hjälpte mig alls.


   
SvaraCitera

fulsång är coolsång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Ja, det kostar ju oftast en hel. Själv känner jag i alla fall att jag har fått ut väldigt mycket av mina sånglektioner. Man behöver ju inte ha dem så ofta, jag har en gång i månaden.

M'kay, jag får väl börja leta då. [wink] Dessvärre är jag en såndär människa som vill lära mig en massa nya saker samtidigt, sen gör jag inget utav det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

fulsång är coolsång

Inte min fulsång[no-no]


   
SvaraCitera

Run Riot:

M'kay, jag får väl börja leta då. [wink] Dessvärre är jag en såndär människa som vill lära mig en massa nya saker samtidigt, sen gör jag inget utav det.

Får hoppas på att du fullföljer detta då! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Får hoppas på att du fullföljer detta då! [no-no]

Jaa, det hoppas vi. [smile]

Men sen vill jag ju gå med i nån teatergrupp och lära mig steppa och en massa annat. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Run Riot:

Men sen vill jag ju gå med i nån teatergrupp och lära mig steppa och en massa annat. [rolleyes]

Teatergrupp verkar kul, skulle jag kunna tänka mig att gå med i!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Teatergrupp verkar kul, skulle jag kunna tänka mig att gå med i!

Jag vill lära mig att våga agera ut mer och sådär. Så vill jag teatra med likasinnade som inte bara gör det för att de måste. Sånt har ju hänt förr.


   
SvaraCitera

Run Riot:

Jag vill lära mig att våga agera ut mer och sådär. Så vill jag teatra med likasinnade som inte bara gör det för att de måste. Sånt har ju hänt förr.

Förstår vad du menar, att tvingas göra pjäser i skolan är inte särskilt givande. [party]


   
SvaraCitera