Aviseringar
Rensa alla

Kan man typ lura försäkringsbolag?


Ämnesstartare

Kan man det? har kompisar som tagit sönder sina saker med flit och sedan ringt till sina försäkringsgrejer och fått tbx nyare produkter, alltså datorer o så. Samma pris som det dem hade innan men nyare och bättre (såklart, efter ett par år) 

Men nu har jag en mobil som är snart 4 år gammal (försäkringen tar slut snart). Och den säljs inte i affärer mer, så jag undrar om jag kan ringa min försäkring och säga att min lillebror (har ingen) tappade den i ett akvarium (jaa det stog så på försäkringen, "detta gäller om småttingarna tappat (saken) i ditt akvarium, rånad utomlands osvosv") - kommer jag få en ny då eller? den kostade 6000kr.  

Vi (min familj) har en tv med försäkring, och en dag så fick den 2 stora sprickor helt plötsligt (fett konstigt eftersom den var typ helt ny och hade kostat 25-30 tusen) och då så ringde mina föräldrar till försäkringssaken och då fick vi en helt ny i samma pris, dock tror jag dem typ lurade oss eftersom den vi fick är fulare + inte ens touch + inte 3D som den andra...... :S


   
Citera
Ämnesetiketter

Det kan man minsann.  Men det gör man inte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Det kan man minsann.  Men det gör man inte. 

ok varför inte?


   
SvaraCitera

Ja, min kompis gjorde det. Han hade en iphone 5, sen "tappade" han den med flit i toan så fick han en iphone 5s eller nåt


   
SvaraCitera

japp, man kan påstå att något blivit stulet..

man bör dock hålla sig under 10.000kr, annars kan de göra en "utredning", viktigt att ha kvitto också.


   
SvaraCitera
reben

det går dfr man myntade ord som försäkringsbedrägeri osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa men alltså vad ska man göra ungefär?


   
SvaraCitera
mynona

Men LANAHjärta

lana del rey:
aa men alltså vad ska man göra ungefär?

Ack, hade jag vetat svaret. jag älskar born to dieHjärta


   
SvaraCitera

ja, har du inte sett vinterviken där peter haber... 😀


   
SvaraCitera

vissa lurar ju t.o.m jesus så....


   
SvaraCitera
Draug

Ska man blåsa försäkringsbolag ska man göra det ordentligt, annars är det inte lön för mödan värt.


   
SvaraCitera

Försäkringsbolag är rövhål, kör hårt


   
SvaraCitera

OMG! ÄÄÄÄLSKAR din bild och användarnamn 😀


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Klart som fan man kan det. Fast har man lite moral och hjärnceller kvar så gör man inte det. 
Vet en gubbe som inte fick ut vad han ville för sitt hus när han skulle sälja det så han satte eld på kåken istället. Hela fastigheten brann ner till grunden. När hela huset var nedbrunnet så ringde han brandkåren. Snuten kom dit och gjorde brottsplatsundersökning . Då hittade de bevis för att branden var anlagd. Efter mycket grundlig förundersökning av snuten och en bra domstol så blev gubbjäveln dömd till fängelse och han fick inte ut ett öre för kåken.

Dumjävel   Arg


   
SvaraCitera