Aviseringar
Rensa alla

Kan man vara fet och hälsosam? Ska samhället acceptera fetma?


S3ON:

hur då? pisstrist liv imo

har du testat?


   
SvaraCitera

är väl bra om människor kan få vara tjocka utan att folkkör upp i deras face att de är osunda, är en belastning, ska skärpa sig etc. samtidigt är det klart att man ska kunna få hjälp av samhället om man känner att man inte kan hantera sin vikt och inte mår bra av det, men då på eget initiativ.

sen hade det väl varit fint om fler kroppstyper var mer accepterade och representerades i media på olika sätt (nej jag menar inte att vi ska kvotera in folk, men hade ju varit trevligt med lite normalviktiga eller större disneyprinsessor också.)


   
SvaraCitera

Blivande_japan: normalviktiga

vad är normalvikt?


   
SvaraCitera

Exodus:

har du testat?

ja 


   
SvaraCitera

tror de flesta i media räknas som normalviktiga i enlighet med bmi iaf


   
SvaraCitera

Exodus:

vad är normalvikt?

bmi 18-25 vill jag minnas.


   
SvaraCitera

S3ON:

ja 

ok.. och ditt liv är mycket bättre nu? 


   
SvaraCitera

Exodus:

ok.. och ditt liv är mycket bättre nu? 

lite bättre


   
SvaraCitera

nej eftersom det är ohälsosamt, liksom det är ohälsosamt att vara gravt underviktig.


   
SvaraCitera

Exodus:
tror de flesta i media räknas som normalviktiga i enlighet med bmi iaf

jo, men många kvinnor i serier etc är generellt kring den nedre gränsen. tycker man ser mer variation på män


   
SvaraCitera

Pendulum:
nej eftersom det är ohälsosamt, liksom det är ohälsosamt att vara gravt underviktig.

fast vi accepterar ju undervikt.


   
SvaraCitera

feta män har tydligen bättre sex så… 


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

Fetma ska inte accepteras. Det är ohälsosamt, bekostar samhällets skatt och är allmänt irriterande i trånga utrymmen.  Jag accepterar inte fetma och ser inte än det negativa som medföljer.

Vill feta kvinnor få samma uppmärksamhet som vanliga (åsyftar ej smala) kvinnor får, då får de visst fan ta och röra på sig då. Jag ändrar inte mina preferenser för vissa som vill både äta kakan, och behålla den samtidigt. 


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

jo, men många kvinnor i serier etc är generellt kring den nedre gränsen. tycker man ser mer variation på män

många manliga huvudfigurer är  25+ bmi deffade 


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

fast vi accepterar ju undervikt.

nej? fetma känns mer accepterat


   
SvaraCitera