Aviseringar
Rensa alla

Kan maneter tänka?


Ämnesstartare

Schism:

katter kan inte tänka som vi gör eftersom de inte har någon begreppsvärld, men de kan troligtvis förnimma mentala bilder och känna saker i förhållande till detta

Ja precis. Jag menade lite som att om jag är elak mot min katt, dvs trycker ner henne under täcket, tvingar den att gosa, låter den vara ute hela natten i kylan, då kommer hon komma ihåg att hon inte vill vara med mig för att jag är elak. Har svårt att tro att maneter kan tänka så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tkr d ser goda ut, som godisgelé, men helt klart obehagligt att stöta till dem när man badar........... var typ 12 år sedan jag badade på väskustennnnnnnn :s på ostkusten finns det väl knappt några maneter??

blåmaneter smakar bara salt

mvh en unge som har smakat
 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Badade i havet i förrgår och kände plötsligt något som rörde sig runt fotleden, drog till och typ 40 sekunder senare så brändes och stack det på samma ställe. Gick över efter cirkus 15 minuter.

Men allt levande, växter eller djur har uppfattning. Frågan är bara hur "utvecklad" eller snarare "invecklad". De lever simpelt och har inte så många banor. Men de lever.

Om man jämför med en människa så beter vi oss xxxxxxxx gånger mer komplicerat och "invecklat" och "utvecklat".


   
SvaraCitera