Aviseringar
Rensa alla

KAN NÅGON DIAGNOTISERA MIG NÅGON GÅNG?


Ämnesstartare

Jag får panik på mitt liv. Allt är en soppa, en röra, en jäkla snurrande tvättmaskin. Kan inte fokusera eller koncentera mig på lektionerna, men kämpar ändå för att hålla betygen uppe.

Jag blir så irriterad på mig själv!
"Ja, idag ska jag verkligen plugga så jag blir klar med det där, skönt!" ... KOMMER HEM

"Jaha.. Där har vi blocket, och boken ... Men .. VART FAN ÄR INSTUDERINGSFRÅGORNA?

Mm.. BRA jobbat tjejen. Även fast jag försöker, och verkligen försöker komma ihåg allt som rör sig i mitt huvud så funkar det inte.

Jag tror.. Nej jag VET att jag har ADHD. Men ahaja, ett halvårs väntetid att ens börja bli diagnostiserad. Ja men tjena, då har jag redan gått ur skolan med SKITBETYG. Kul.

FAN vad jobbigt livet är. Jag försöker, till 110% men får ändå bara G. Jag hatar G. Fan för den bokstaven.

"Åh jag fick bara VG.. hur gick det för dig?"

"SKIT FAN I DET DU DITT AS!!! [mad] "

Vet inte vart jag vill komma med det här, bara att livet suger. Och kanske få lite STÖD / FÖRSTÅENDE [love]

Peace & LOVE peepz


   
Citera

Vad blir bättre för att man får en diagnos? Att man får ett namn på problemet, det försvinner ju inte för det?


   
SvaraCitera

Moffin:

Vad blir bättre för att man får en diagnos? Att man får ett namn på problemet, det försvinner ju inte för det?

man kan få behandling och dessutom om skolan är medveten om detta kan du få specialbehandling. dessutom så får alla med diagnoser ett månadsbidrag på 5 tusen under förutsättningen att du går i skolan. [y]


   
SvaraCitera

mopsen:

dessutom så får alla med diagnoser ett månadsbidrag på 5 tusen under förutsättningen att du går i skolan.

Najs[cool]


   
SvaraCitera

mopsen:

utom så får alla med diagnoser ett månadsbidrag på 5 tusen under förutsättningen att du går i skolan. [y]

Det gäller väl bara autismdiagnoser?


   
SvaraCitera

isola:

Det gäller väl bara autismdiagnoser?

nein


   
SvaraCitera

mopsen:

nein

Vilka gäller det och i vilken ålder måste man vara för att få bidrag från försäkringskassan för att man går på gymnasiet?


   
SvaraCitera

isola:

Vilka gäller det och i vilken ålder måste man vara för att få bidrag från försäkringskassan för att man går på gymnasiet?

jag vet inte. men tror ålder är irrelevant. jag vet bara en som har smått downs och en som har adhd som får.


   
SvaraCitera

mopsen:

ag vet inte. men tror ålder är irrelevant. jag vet bara en som har smått downs och en som har adhd som får.

Kan man ha downs i olika grader? Bra om ADHD är med då många tyvärr lider av det utan hjälp.


   
SvaraCitera

Alltså jag har diagnos, och aktivitetsersättningen var i början 5000. Men det skulle ju räcka till hyra, mat, allt.

Att bo hemma och få 5000 i månadspeng låter typ för bra för att vara sant.


   
SvaraCitera

mm det var det jag ville komma till ja


   
SvaraCitera

min bror får 6något & han har adhd, eller ja, snarare add nu, vet ej hur hans diagnoser ser ut osv. men ja, det är ju aktivitetsersättning från försäkringskassan för att han presterar något :s men det är när man är 19+, men han går fortf i gymnasiet.


   
SvaraCitera

rebeca:

men det är när man är 19+, men han går fortf i gymnasiet.

låter exakt som min bror. de spenderas på alkohol och resor

Moffin:

Att bo hemma och få 5000 i månadspeng låter typ för bra för att vara sant.

kanske bör man ehj lämna boet så snabbt när man har en diagnos


   
SvaraCitera

men alltså det är ju något man får typ om man inte kan jobba osv, nedsatt arbetsförmåga etc. är ju inte direkt så bara "ah du har adhd, skriver ut en check"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

man kan få behandling och dessutom om skolan är medveten om detta kan du få specialbehandling. dessutom så får alla med diagnoser ett månadsbidrag på 5 tusen under förutsättningen att du går i skolan.

Åh. Och kön för att ens bli diagnostiserad är säkert hur lång som helst... SUCK 🙁


   
SvaraCitera