Aviseringar
Rensa alla

Kan någon se vad detta är för hundras???


Fast nej, Chow chow är jag väldigt skeptisk till då de har en väldigt tjock päls och det har ej hunden på bilden.

Blivande_japan:

Uppfattade du att hunden på tåget hade ett "intryckt" ansikte? Kort trubbig nos? Eller var den mera "spetsig"?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

han är ju typ.... 47 och hon något sånt med, känns inte som någt man brukar göra efter att man fyllt 16

Hahaha man slutar aldrig förvånas över personers konstiga beteenden [bigsmile]

Blivande_japan:

vore snällt! [smile]

Inväntar svar! [cute] Är du ute efter att köpa hund?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Uppfattade du att hunden på tåget hade ett "intryckt" ansikte? Kort trubbig nos? Eller var den mera "spetsig"?

spetsig som jag minns det, tror inte det var en chowchow som sagt, hade nog känt igen den! [smile]

Zapetta:

Inväntar svar!

okej, thnx! [smile]

Zapetta:

Är du ute efter att köpa hund?

inte just nu!
Dold text: dock misstänker jag att david är...


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

spetsig som jag minns det, tror inte det var en chowchow som sagt, hade nog känt igen den! [smile]

Aa man brukar ej ta fel på en Chowchow

Blivande_japan:

Dold text:

Aww, vad mysigt! Vill han ha spets eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Aww, vad mysigt! Vill han ha spets eller?

näää, han vill ha:

Image


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

näää, han vill ha:

Bara som sällskap eller vill han använda den till något? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Bara som sällskap eller vill han använda den till något?

sällskap!

dock har han aldrig haft hund tidigare
vågar knappt skriva detta för nu kommer väl någon pk-människa och whinear sönder på mig.....


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

sällskap!

Ja det är ju vad den används främst som i dagens läge dock så kräver den en ju en hel del motion.

Blivande_japan:

dock har han aldrig haft hund tidigare

Tror nog det kan vara en bra förstahund, ser ej problemet så länge man vet vad man ger sig in på osv.

Blivande_japan:

vågar knappt skriva detta för nu kommer väl någon pk-människa och whinear sönder på mig.....

Äh. Visst jag skulle väl egentligen flika en lite om sjukdomar osv men för det första ska jag inte ta upp det med dig. För det andra så får man lita på att han läser om rasen. Inget mer med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Ja det är ju vad den används främst som i dagens läge dock så kräver den en ju en hel del motion.

Jo, är ju dessvärre så med nästan alla hundar! Är mer kattmänniska av mig... Skulle dock aldrig vilja ha en innekatt, tycker inte det är "humant" mot katten.

Zapetta:

Tror nog det kan vara en bra förstahund, ser ej problemet så länge man vet vad man ger sig in på osv.

Jo kanske, jag vet i princip inget om just den rasen, men stora hundar brukar väl vara kända för att överlag vara ganska lugna och så (finns ju så klart undantag). Dessvärre blir de inte så gamla, den rasen blir typ 7, vilket jag sagt till honom, sen så brukar större hundar ofta få höftproblem, vilket jag också sagt. vet dock som sagt inte hur vanligt det är för den rasen.

Zapetta:

Äh. Visst jag skulle väl egentligen flika en lite om sjukdomar osv men för det första ska jag inte ta upp det med dig. För det andra så får man lita på att han läser om rasen. Inget mer med det.

nä, precis! vet inte om det kommer bli något av att han skaffar hund heller, men han är helt förälskad i hundar, pratar mycket om dem och blir helt lyrisk så fort det ens visas en glimt av en hund på tv [bigsmile]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

??

skulle kunna vara en finsklapphund. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sansan93:

skulle kunna vara en finsklapphund

googlade, men de verkade vara mer svarta..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

läste nu att färgerna kan variera. hmm, kanske är det... är int ehelt övertygad dock! [crazy]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Jo, är ju dessvärre så med nästan alla hundar!

Fast är man en aktiv människa med tid så behöver det ej vara något negativt.

Blivande_japan:

Är mer kattmänniska av mig... Skulle dock aldrig vilja ha en innekatt, tycker inte det är "humant" mot katten.

Jag har blivit både och. Tycker dock ej att det är något fel med innekatt om man inte märker att den lider av det och får tillräckligt med tillfredsställelse inomhus.

Blivande_japan:

vet dock som sagt inte hur vanligt det är för den rasen.

Nä men det finns många bra sidor att få all den informationen på. Och så kan man ringa och prata med uppfödare också. Cancer läste jag var vanligt för rasen också, men det har det blivit för de flesta.

Blivande_japan:

men han är helt förälskad i hundar, pratar mycket om dem och blir helt lyrisk så fort det ens visas en glimt av en hund på tv [bigsmile]

Men aww! Känner igen det där från mitt ex, han var likadan. Lite roande och gör en varm i hjärtat [bigsmile]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

googlade, men de verkade vara mer svarta..?

Blivande_japan:

läste nu att färgerna kan variera. hmm, kanske är det... är int ehelt övertygad dock!

Kan förstå att du inte är de. det finns ingen bättre bild?. Men den påminer rätt mycket om den vi hade och dem kan vara i olika färger som du säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Fast är man en aktiv människa med tid så behöver det ej vara något negativt.

iofs!

Zapetta:

Nä men det finns många bra sidor att få all den informationen på. Och så kan man ringa och prata med uppfödare också. Cancer läste jag var vanligt för rasen också, men det har det blivit för de flesta.

jo, om han får för sig att skaffa hund ska jag tvinga hoom att läsa noga och hitta seriös uppfödare osv, osv. tror dock inte det är så aktuellt just nu, han har precis börjat jobba och så, så han har väl annat att tänka på nu[crazy]

Zapetta:

Men aww! Känner igen det där från mitt ex, han var likadan. Lite roande och gör en varm i hjärtat[bigsmile]

haha ja, speciellt när han ser ut som en liten pojke och säger "VOVVE" så fort han ser en hund när vi kollar på tv [bigsmile][love]

sansan93:

Kan förstå att du inte är de. det finns ingen bättre bild?. Men den påminer rätt mycket om den vi hade och dem kan vara i olika färger som du säger.

tyvärr inte! [sad] kan kanske stalka den där människan lite mer och se om hon har fler bilder[blush]


   
SvaraCitera