Aviseringar
Rensa alla

Kan någon som stöttar mångkulturen ge ett bra svar på varför det är så här?


Ämnesstartare

Invandrare från icke-västliga länder står för 100% av alla överfallsvåldtäkter i Oslo.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3028203.ece

Siffran ser nog ungefär likadan ut här i Sverige. Skillnaden är att här skulle media aldrig skriva om det.

Nu frågar jag därför er som ständigt stöttar invandring från först och främst icke-västliga länder där en stor del är muslimer , hur det kommer sig att det ser ut så här? Socionomisk bakgrund? Spelar det verkligen roll hur den ekonomiska situationen ser ut när det handlar om ett brott som grundar sig i bristande respekt för kvinnor?

Eller ska ni äntligen inse att människor från främmande kulturer som står långt ifrån vårat aldrig kommer att komma in i vårat samhälle?


   
Citera

Haha, be snarare invandrar kramarna komma med EN bra sak dessa... "kulturberikare" för med sig.


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Haha, be snarare invandrar kramarna komma med EN bra sak dessa... "kulturberikare" för med sig.


   
SvaraCitera

Träd fram ärade invandrarvänner! [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag väntar med spänning på svar.

Anarkandi, Stringburka, Passaro osv, träd fram![party]


   
SvaraCitera

Jonte6:

hur det kommer sig att det ser ut så här?

ett ex.

zigenarna (romerna) är hatade av så gott som alla länder, särskilt nere i Balkan området.
De är kända för att stjäla och för att syssla med kriminalitet. Det är det de ofta får höra från folk. Det är tyvärr det många av dem gör.

Om det sedan går i generna kan ju diskuteras då romer som är mycket unga, så unga som ett år, börjar stjäla (jag var i Rumänien för några veckor sedan och detta berättades för mig och dem jag var med).

Men om det inte går i generna och man börjar när man är ungdom då? Varför gör man det? För att folk förväntar sig att bara för att man är en viss grupp/ras kanske?

Många förväntar sig att bara för att man är invandrare så gör man vissa saker, så säger man vissa saker och beter sig på ett visst sätt.

Om man säger till någon att han är ful tillräckligt ofta så kommer han kanske till slut att tro på detta.

samma sak med invandrare. säger man att de kommer att våldta (som du tog upp i denna tråden) kvinnor bara för att de är invandrare, så kanske de till slut gör det.

Som tur är så vet jag att det finns folk från länder som är starkt muslimska som INTE gör sådana här saker. Jag själv kommer från ett sådant land.

Bristen på respekt för kvinnor finns i alla länder, kvittar om man bor i ett östland eller västland. Men vi i västländerna har kommit många steg längre än de flesta östländerna, utan tvekan. Men alla invandrare är inte likadana, precis som alla svenskar inte är likadana.

Jonte6:

Eller ska ni äntligen inse att människor från främmande kulturer som står långt ifrån vårat aldrig kommer att komma in i vårat samhälle?

Jag tycker att jag har kommit in i samhället sjukt bra. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Jonte6:

Socionomisk bakgrund? Spelar det verkligen roll hur den ekonomiska situationen ser ut när det handlar om ett brott som grundar sig i bristande respekt för kvinnor?

Att de har bristande respekt för kvinnor innebär inte att de ger sig till våldtäckt på sekunden. Bristande respekt för kvinnor är i sin grund och botten ett vanligt fenomen bland lägre klasser rent historiskt, både den kristendomen och islam har haft samma tendenser - de märks inte längre i den kristna länderna eftersom man har lämnat den smutsiga kristendomen bakom sig. Islam, som är lika vidrig som kristendomen har bara en skillnad, att dess brukare lever mycket sämre ställt än dagens kristna, vilket resulterar i sådant barbariskt beteende.

Jonte6:

Eller ska ni äntligen inse att människor från främmande kulturer som står långt ifrån vårat aldrig kommer att komma in i vårat samhälle?

Och det kan du redan påstå alltså? Jag är invandrare och fullt integrerad, har alldrig haft något problem med sådant. Känner många likadana. Hur kan du säga att de ens får en chans att komma in i den svenska samhället när de sätts i något som inte kan kallas annat än främmande exklaver? Här visar sig frågan som en klassfråga åter igen. Säg mig, eftersom de inte har råd att bo bättre är det då inte själklart att de kommer flytta in i de billigaste områdena? Och de flesta invandrare kommer hamna på sådana ställen då, eftersom de flesta inte möjligtvis kan ha råd med bättre. Arbetarklassområden har av ren tradition alltid mycket mer kriminalitet - det hoppas jag du förstår, ganska självklart. Och vilken är den klass som alltid känner sig utanför samhället (kan bevisas genom att titta vilka som inte röstar i olika länder eller genom simpla enkätundersökningar, för att inte nämna enkla sociologiska undersökningar)?? Jo de lägst ställda klasserna. Vilka är den lägst ställda klassen i dagens Sverige? Invandrarna. Och vad tror du händer om en klass är etniskt betingad? Klasskampen tar sin form i sådana former som du demonstrerar - simpel barbarisk rasism och/eller nationalism.

För övrigt komme jag från ett svenskdominerat arbetarklassområde norr om stockholm i Sollentuna - Här är det troligen lika mycket kriminalitet som invandrarområdena, om inte mer trots att det är överväldigande mycket svenskar här. Detta är en klassfråga - ingen etnisk fråga. Dina påståenden är helt ovetenskapliga, lösa antaganden baserad på subjektiv och bristfällig analys av statistik. Med det är typiskt den nationella sidan, har ingen akademisk bakgrund what so ever. Och tro mig det visar sig. Lär er tänka vetenskapligt och lär er att titta på statistik och anta att statistiken inte kräver mer analys än så är INTE VETENSKAPLIGT!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VILVIL:

de märks inte längre i den kristna länderna eftersom man har lämnat den smutsiga kristendomen bakom sig. Islam, som är lika vidrig som kristendomen

Kristendomen har lämnat det mesta smutsiga bakom sig ja. Och ändå så jämställer du kristendomen med islam, idag? Islam har en lång väg att gå, kolla även terrorbrotten som islam har så gott som monopol på.

VILVIL:

Och det kan du redan påstå alltså? Jag är invandrare och fullt integrerad, har alldrig haft något problem med sådant. Känner många likadana.

Det finns enskilda individer som lyckas integreras, det är jag medveten om och det är bra. Men jag ser till helheten. Kulturer med så stora skillnader blandat med folk som har en ovilja att assimileras och ta till sig det nya landets värderingar är ett stort problem. Problemen vi ser i SE finns precis överallt. Dessa problem som kommit med muslimerna ser vi inte i samma utsträckning när det gäller andra kulturer/religioner. Man måste se till verkligheten, varför göds det så mycket kritik mot islam idag i europa? Folk har sett vilka problem det har fört med sig och denna oerhörda kulturkrock detta innebär.

Du belyser problem som går hand i hand med Sveriges oförmåga att ta in så många människor. Trångboddhet/brist på jobb osv. Ändå så vägrar du skriva under på att sverige borde bromsa invandringen tills vi får ordning på problemen.

Det som är mest intressant med dig är att du skriver en lång tes om klasser. Du verkar vara helt främmande för att olika kulturer för med sig olika syner på saker och ting. Allting handlar om klasser för dig. Och det har jag aldrig nekat att det är en av orsakerna, speciellt när det handlar om rån och sådana grejer där man är ute efter pengar för att förgylla tillvaron, men att förgripa sig sexuellt på en annan människa? Jag kan inte greppa sammanhanget som du lägger fram här att det endast handlar om den sociala tillvaron. Det jag tror är att det har en stor kulturell/religiös anledning, att förgripa sig på en människa är inte okej enligt svenska värderingar (Händer såklart ändå, i vissa få fall, där etniska svenskar är inblandade), men i muslimska länder är detta en självklarhet att mannen har makt över kvinnan och att kvinnan ska rätta sig efter det. Hur reagerar då inte dessa muslimer när de kommer hit till sverige och träffar en svensk blond tjej som säger nej bestämt? Enligt deras kultur har de ju rätt till sex oavsett vad det motsatta könet säger.
Norge, som denna undersökning kommer ifrån, har förhållandevis till Sverige ett ganska lågt antal invandrare. Ändå så bidrar de med 100% av överfallen, och då finns det även etniska norrmän på den lägre klasskalan. Varför bidrar inte dessa norrmän till denna statistik, iallafall med en ynka procent? Det är defenitivt något att fundera över. Är det verkligen rimligt att enbart skylla på klasser när det inom en klass finns många olika etniciteter? Borde då inte alla etniciteter finnas med i statistiken?

VILVIL:

Detta är en klassfråga - ingen etnisk fråga.

Etnisk fråga, nej. Kulturell, ja. Det är därför Sverige har problem med muslimerna idag. Det är därför folk från muslimska länder är mer överrepresenterade i brottsstatistik än folk från andra religioner och kulturer (Brottsförebyggande rådet, studera deras lista så ser man en tydlig linje).


   
SvaraCitera

Jonte6:

Kristendomen har lämnat det mesta smutsiga bakom sig ja. Och ändå så jämställer du kristendomen med islam, idag? Islam har en lång väg att gå, kolla även terrorbrotten som islam har så gott som monopol på.

Kristna mot homosexualitet

Hatbrott mot homosexuella

Kristna mot abort

​Mordförsök mot abortläkare i kristendomens namn

Kristna amerikaner som stöder Bush heliga krig

I beg to differ. Kristna är lika underutvecklade som muslimer.


   
SvaraCitera

Image

behövs väl knappast ytterligare kommentarer kring saken.

Mawns:

Kristna mot abort

försöker du smutskasta kristna genom att förknippa dessa med abortmotstånd? det var en ny variant.


   
SvaraCitera

mörknäs:

försöker du smutskasta kristna genom att förknippa dessa med abortmotstånd? det var en ny variant.

Hey, de får tycka vad de vill. När de försöker bränna ner abortkliniker och mörda läkare, då är de inte mer än fanatiska terrorister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

I beg to differ. Kristna är lika underutvecklade som muslimer.

Nog för att det finns galna jävlar på alla sidor. Men kristendomen idag ligger långt ifrån Islam när det gäller det extrema. Jag ser inga terrorbrott i tunnelbanor eller på byggnader. Jag förstår att du försöker försvara Islam, men jag tror vanligt folk ser vilken religion det är som medför problem idag, tror inte jag behöver övertyga någon om det direkt.


   
SvaraCitera

Jonte6:

Jag förstår att du försöker försvara Islam, men jag tror vanligt folk ser vilken religion det är som medför problem idag, tror inte jag behöver övertyga någon om det direkt.

Jag tror att vanligt folk inte bryr sig om att skaffa en inblick i vad som verkligen sker. Det krävs att tidningar ska uppmärksamma något för att folk ska förstå, kolla bara på Tibet och Israel.

Jag vill inte försvara islam på något sätt. De abrahamitiska religionerna är alla vidriga och föråldrade. Att tro att Islam är den enda korkade, icke-liberala religionen är bara ignorant och rent ut sagt idiotiskt.

Jag går gärna med på att vi utvisar alla muslimer. Men då ska också alla judar väck. Och alla kristna. Släng in hinduerna och buddhisterna när vi ändå är igång. Ett samhälle där en grupp diskrimineras är ett samhälle där alla grupper likväl kan diskrimineras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det här kan ju faktiskt bli en riktigt rolig diskussion. Hundra procent förklaras alltså med klassikern klasskillnader?


   
SvaraCitera

Att hänvisa till statistik... jagblirsåtrött. [tired]


   
SvaraCitera